Aviseringar
Rensa alla

Är det något fel på mig?


Ämnesstartare

Hej.

Det jag mest fokuserar på är nog att skriva av mig.

Jag är en 17-årig tjej, och jag går andra året på gymnasiet.
Jag har aldrig någonsin haft ett förhållande, inte ens oseriösa eller över nätet. Jag har heller aldrig kysst en kille (jag är heterosexuell).
Jag är också oskuld.

Jag har vänner som utan problem får killar, så ser ständigt sådana statusar på facebook lite då och då.
Min bästa kompis hade också det problemet men ända tills hon bytte gymnasium har hon hittat en kille som hon gillar, och han gillar henne tillbaks så de är på G nu, antar jag. (Fattar inte det där med "är på G")

Jag är inte så kräsen när det gäller utseendet (nåja, kanske lite kritisk när det gäller längd och kropp), men är ändå rätt så kräsen när det gäller personlighet, t.ex. beteendet osv.

Jag har bara varit kär 3 ggr (är kär just nu), och de två första gångerna varade kärleken drygt 1-2 år, och nu har jag varit kär i mer än ett år. (Första gången jag blev kär var jag 14 år)

Alla gånger har det bara varit ensidig kärlek. För den första så berättade jag att jag var kär i han.
Den andra var lite speciell, jag ville egentligen inte ha något med han och göra, men gud vad kär jag var. Jag visste att det inte fanns något hopp mellan oss två så jag lät det bli. (han gick i min grundskoleklass så skulle slippa se han efter 9:an)

Den tredje har jag berättat mina känslor för. Han sa att han också tyckte om mig fast som kompis, så idag är vi bra kompisar, och han verkar inte tänka på att jag är kär i honom.

Jag förstår inte varför jag har sådan jävla otur, varför jag måste bli kär i fel killar. Okej, visserligen kanske det bara har varit tre gånger men ändå. Jag kan bli lite intresserad eller kanske till och med förälskad ibland, men det brukar gå över.

Själv tycker jag att jag är en omtänksam och social tjej.
Jag är heller inte ful (tycker jag i alla fall), jag tycker till och med att jag ser ganska bra ut för att inte använda smink.

Jag är inte tjock heller, har dock en liten mage som putar ut (mullig).

Jag har heller aldrig upplevt att en kille gillar mig mer som vän, eller jag har aldrig fått veta om sånt.

Men nu börjar jag undra om det är något fel på mig? Jag menar 17 år, snart 18 till och med, och aldrig haft ett förhållande, dessutom okysst?
Tänk om jag aldrig får uppleva ett förhållande under mitt tonårsliv?

(Oskulden spelar nog inte så stor roll men vill liksom inte vara 25 år och oskuld)


   
Citera

Hur social är du? Är du ute bland folk mycket? Festar?


   
SvaraCitera

hur visar du det när du är intresserad av en kille? hur beter du dig i närheten av någon du är kär i eller så?


   
SvaraCitera

Nej det är inget fel på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Hur social är du? Är du ute bland folk mycket? Festar?

Nej, jag festar inte (alkohol+plugg är ingen bra kombination för mig).
Men jag är ute med mina vänner rätt så ofta.

sunk:

hur visar du det när du är intresserad av en kille? hur beter du dig i närheten av någon du är kär i eller så?

Jag pratar mycket med han, men jag och killen är rätt så bra vänner så mitt beteende och så anses väl som vänskapligt än "flörtigt" eller vad man nu ska kalla det.
Innan vi blev vänner och jag blev kär i han så visade jag väl inte så mycket, tittade väl lite oftare på han och log ibland.


   
SvaraCitera

Nej, det är inte konstigt. Många ljuger om sin erfarenhet av relationer och sex.


   
SvaraCitera

finns det några tydliga skillnader mellan dig och dina vänner som lyckas då, som du tror att det skulle kunna bero på? brukar inga visa intresse eller är det bara de du är intresserad av som inte gör det?


   
SvaraCitera
höna

har aldrig haft ett seriöst förhållande. och jag är nästan 20.

du är ej ensam.


   
SvaraCitera
höna

har aldrig haft ett seriöst förhållande. och jag är nästan 20.

du är ej ensam.


   
SvaraCitera

Det är absolut ingenting fel på dig. Det som inte framgår i din text är vad du själv vill. Är du ute efter ett seriöst förhållande för att du vill dela livet med någon eller söker du primärt fysisk intimitet? Kanske ingenting av dem? Och i så fall är det också okej.


   
SvaraCitera

Man måste ju bestämma själv herregu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sunk:

finns det några tydliga skillnader mellan dig och dina vänner som lyckas då, som du tror att det skulle kunna bero på? brukar inga visa intresse eller är det bara de du är intresserad av som inte gör det?

De kanske är mera social än vad jag är.
Utseendemässigt så har de snyggare kropp än vad jag har (de är slanka, jag är mullig). De har större bröst också men det har nog inget med saken och göra.

De är också "kvinnligare" än mig, själv så använder jag inget smink för att jag inte känner att jag behöver det, medans de sminkar sig.

Ibland kan jag faktiskt känna att de är snyggare än mig och blir därför mer populär bland killarna, men oftast bryr jag mig inte om ingen utav killarna som är där intresserar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Det är absolut ingenting fel på dig. Det som inte framgår i din text är vad du själv vill. Är du ute efter ett seriöst förhållande för att du vill dela livet med någon eller söker du primärt fysisk intimitet? Kanske ingenting av dem? Och i så fall är det också okej.

Alltså jag är inte desperat eller så, men jag börjar känna att jag börjar bli lite ensam om att aldrig ens ha kysst någon.


   
SvaraCitera

Naeros:

Alltså jag är inte desperat eller så, men jag börjar känna att jag börjar bli lite ensam om att aldrig ens ha kysst någon.

Men vad är det du är ute efter? Vad tror du att kyssen skulle ge dig?

Handlar det bara om att inte vara "ensam" om att vara okysst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Men vad är det du är ute efter? Vad tror du att kyssen skulle ge dig?Handlar det bara om att inte vara "ensam" om att vara okysst?

Nej men alltså att jag aldrig har varit med om det de flesta har varit med om.


   
SvaraCitera