Aviseringar
Rensa alla

Är det normalt att inte acceptera sin partners kropp?


Ämnesstartare

Jag behöver en realitycheck känns det som. Är det normalt att inte acceptera sin flickväns kropp exempelvis? Är inte det konstigt i så fall? Jag menar, jag fattar inte. Därför så vill jag om ni väljer att svara, att ni gärna utvecklar er ståndpunkt. 


   
Citera
Ämnesstartare

Nej det verkar konstigt.


   
SvaraCitera

menar du acceptera på ett filosofiskt plan, typ som att den inte finns


   
SvaraCitera

min flickvän är ett hjärnspöke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
menar du acceptera på ett filosofiskt plan, typ som att den inte finns

Nej menar väldigt konkret. 


   
SvaraCitera

öh.. nej? då har man nog konstiga idéer om vad man har rätt att bestämma kring hos andra människor


   
SvaraCitera

menar du verkligen acceptera


   
SvaraCitera

Brighter: Jag behöver en realitycheck känns det som.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acceptera som i ej hysa någon önskan att förändra/förbättra på något sätt?

eller kanske acceptera som i att vara nöjd med henne som partner sett till förutsättningar om än kanske inte sett till nuvarande skepnad?

eller acceptera som i anse att hennes rätt till självbestämmande har högre prioritet än din skyldighet som närstående att korrigera, alternativt underrätta om, eventuella brister hos hennes kropp?


   
SvaraCitera

kroppen är ett känsligt ämne pga social konstruktion


   
SvaraCitera

Jag tkr det är fel och ytligt att inte acceptera sin flickväns kropp! Alla kan inte ha drömkroppen men alla drömmer å önskar att de hade en... Jag tkr det är respektlöst mot flickvännen att inte acceptera den....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tänker man när man bestämmer sig för att göra någon som man inte är nöjd med till sin partner, undrar jag snarare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
kroppen är ett känsligt ämne pga social konstruktion

ja kroppen är precis som könet och allt annat en social konstruktion som är gjord för att förtrycka alla


   
SvaraCitera

iddqd: ja kroppen är precis som könet och allt annat en social konstruktion som är gjord för att förtrycka alla

om du med förtrycka menar kategorisera kontrollera och administrera så ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

om du med förtrycka menar kategorisera kontrollera och administrera så ja

nazisterna gillade också att kategorisera kontrollera och administrera in folk i dödsläger


   
SvaraCitera