Aviseringar
Rensa alla

Är det ok att begå självmord?


Ämnesstartare

emery:

Det är just det, INGEN VET. Så varför chansa ens? Då kan man ju lika gärna leva klart detta liv, incase liksom.

Jag förstår inte varför man ska leva ut ett liv som man hatar? :S .. Ska man må dåligt i 30år för att man inte vet vad som händer när man dör? Men bara för att man vet hur hemskt detta liv är, då borde man leva. För att man VET.?
Det är inte värt att låta sig plågas , tycker jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

För att man VET.?

Vafan är det man VET kommer hända efter dom där 30 hemska åren menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Då ska man försöka lösa problemen, hitta någon hobby och förmodligen söka hjälp (?).

Vadå lösa problemen, finner man hela livet poänglöst, tråkigt, meningslöst så gör man ju. Det är inget problem, det är en livssyn.
Och försök att inte se allting i svart och vitt, livet är grått. Vissa vill leva, andra inte.

För en del av oss räcker det inte med en liten "hobby" för att få livet intressant, låter mest bara fånigt. För vissa av oss krävs det mycket mer för att man vill leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Vafan är det man VET kommer hända efter dom där 30 hemska åren menar du?

Om man är förlamad då VET man att man kommer vara förlamad i 30 år till, tillexempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wobniar:

Vadå lösa problemen, finner man hela livet poänglöst, tråkigt, meningslöst så gör man ju. Det är inget problem, det är en livssyn.

Då ska man ta och söka hjälp. Man har ett liv, och man ska inte slänga det åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Man har självklart rätten att bestämma över sitt eget liv.

Juste, då borde du alltså hålla med mig.

emery:

Det är just det, INGEN VET. Så varför chansa ens? Då kan man ju lika gärna leva klart detta liv, incase liksom.

Borde och borde, en del vill inte köra på det säkra kortet, finns en del gamblers.[zzz]

Tycker bara det är sjukt att andra ska få bestämma över en, de som verkligen vill dö kommer ändå göra det på ett annat mer obehagligt sätt förr eller senare ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Om man är förlamad då VET man att man kommer vara förlamad i 30 år till, tillexempel.

Så då finns det ingen chans att man finner lycka i livet trots att man är förlamad menar du? Not really, eller hur?

Wobniar:

Juste, då borde du alltså hålla med mig.

Har inte läst det du skrivit.

Wobniar:

Tycker bara det är sjukt att andra ska få bestämma över en

Är det någon som gör det eller? Man frå väl ta livet av sig om man vill. Inte som att man kommer bli dömd för något.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upp till var och en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ärligt talat så förespråkar jag självmord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Upp till var och en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok är det ju. Sedan måste man ju ändå ta i beaktelse att man kommer att orsaka sina vänner och sin familj väldigt mycket smärta. Om man trots det vill ta livet av sig så får man väl göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja. gör det vetja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir mer plats för mig.


   
SvaraCitera