Aviseringar
Rensa alla

Är det OK om jag röstar på detta parti (liberala partiet)


Ämnesstartare

Angelize:

Kultur är inte finare än någon annan verksamhet. Därför vill vi låta kulturkonsumenterna bestämma vad som är av värde på en fri marknad. Liberala partiet är emot alla former att statligt kulturstöd.

Angelize:

Statens uppgift är inte att bedriva utbildningsverksamhet.

Mm, känns bra att rösta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad är det för fel på dessa???

Fråga aldrig vänsterfolk om ett liberalt parti är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad röstar du på och varför? [crazy]

Jag röstar på miljöpartiet för att jag vill att vi, både andra och jag, ska värna mer om naturen och för att vi ska satsa mer på kollektivtrafik bland annat [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Förmodligen helt jävla sant[bigsmile]

De får ca 100 röster i valet, Gentleman på UM brukar alltid ta det som bevis på att Sverige är en politiskt korrekt kommunistdiktatur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä dom e kass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Liberala partiet vill se en ökad invandring till Sverige.

Bra att vilja utöka invandringen utan att rätta till problemet vi har med den först [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Sming:

Jag tycker att du ska Rösta på F!. Dom har väl lika skev världsbild

Kan du ta och utveckla det där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Är hur som helst helt vilsen i partidjungeln men har läst lite hit och dit och http://www.liberalapartiet.se/ verkar bra så min fråga är är jag helt ute och cyklar eller har jag funnit rätt väg

Liberala Partiet verkar vara ett parti som tycker att vi inte ska betala skatt till någonting annat än polisen. Det kommer ju bli totalt kaos, hur skulle det gå för alla arbetslösa, fattiga osv. som är i behov av välfärd? De skulle gå under. Och inte bara dem, ingenting skulle fungera om allting inkl. vägarna var ägda av kapitalister.

Tycker de verkar extremt ensidiga i sitt tänkande, faktiskt fundamentalistiska. Sedan har de en sympatisk hållning i vissa sakfrågor, det kan jag hålla med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Mm, känns bra att rösta på.

du har en bra hjärna, vad röstar du på?


   
SvaraCitera

Nyliberalism alltså, där ekonomisk trygghet och välfärd inte kommer existera, det där är en radikal form av kapitalism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

du har en bra hjärna, vad röstar du på?

Jag förespråkar inte demokrati så jag kommer slänga bort min röst på något tramsparti som piratpartiet. Lokalt kommer jag nog rösta på någon av mina kompisar som ställer upp i kommunalvalen, så det blir nog vänstern, moderaterna eller centern. Det beror på vem av dom som jag tycket bäst om vid tillfället.

Men jag hoppas på att SD kommer in i riksdagen så att folk ser att det vi kallar för demokrati inte är så jäkla bra som alla säger. Ingen kommer ju ändå att samarbeta med dom, så då har vi klara bevis på att det vi lever i är långt ifrån ett jämställt samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Invandring
Invandring behöver inte vara en belastning för samhället. I själva verket är de en tillgång förutsatt att de blir behandlade som självständiga individer med intresse att försörja sig själva. Liberala partiet vill se en ökad invandring till Sverige.

Ni står altså för en ökad import av mestadels "oliberalt" folkslag hit, vilket kan ge förödande konsekvenser för landet på lång sikt. Är det inte paradoxalt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej inte om du har lite empati + att det är chanslöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Alkohol och narkotika
Systembolaget ska inte ha monopol på alkoholförsäljning i Sverige. Staten uppgift är inte att agera aktör på en marknad. Alkohol ska få säljas som vilken annan vara som helst.
Bruk av narkotika, liksom alkohol, är en självklar konsekvens av rätten till självägande. Således vill Liberala partiet, på sikt, legalisera samtliga olagliga substanser.

Statens uppgift är att agera där det behövs, och vi kan konstatera att samhällets struktur skulle förfalla dramatiskt utan kontrollerad alkohol distribuering.

dazed_and_confused:

nej inte om du har lite empati + att det är chanslöst

Rosengård och empati går inte ihop.

Förresten, vem är det man försöker skydda genom massinvandringen?? Konflikterna följer med till Sverige:

http://​​lt.se/nyheter/1.942814-muslimska-kvinnor-forfoljs-av-stenkastare

http://lt.se/nyh​​eter/1.110684-fick-cykel-genom-sovrumsfonstret


   
SvaraCitera