Aviseringar
Rensa alla

Är det ok?


epok
 epok
Ämnesstartare

Det har visat sig att min yngsta syster som fyller 16 år sent på året är tillsammans med en kille som är 22 år och jag vet inte hur jag ska ställa mig till det. Jag vet att mina föräldrar inte kommer vara okej med det och speciellt inte när dem får veta vem det är då killen har rykte av att vara ''fuckboy'' och att han skriver med småtjejer. 
Jag och killen är bekanta och har träffats några gånger på fest, han är trevlig men han verkar tyvärr leva upp till sitt rykte. Min syster har verkligen bönat och bett mig om att inte lägga mig i det här och inte berätta för våra föräldrar då de kommer förbjuda henne till att vara tillsammans med honom.

Jag vill ju inte förstöra för min syster om den här killen verkligen älskar henne som hon säger att han gör men tänk om han bara leker med henne? Han har tydligen sagt att han är redo att hålla deras förhållande hemligt för våra föräldrar tills de accepterar det, och hans familj och släkt ok med att dem är tillsammans..  Tycker ni det är ok att en 22-åring är tillsammans med en 16-åring?


   
Citera
Ämnesetiketter

säg till henne att hon inte ska bli ledsen om det visar sig att han är en fuckboy. det är som att försöka höppa över en 3 m bred flod och sedan bli ledsen för att man blir blöt ner man ramlar i


   
SvaraCitera

Förstår att du är orolig för din syster men låt henne sköta detta själv. Hon är medveten om vem han är och har ändå valt att stanna med honom. Hon vet förmodligen om risken att han leker med henne. Men låt det vara. Försök att inte lägga dig i hennes relationer så mycket. Även en fuckboy kan ändra sig när han blir riktigt kär.


   
SvaraCitera

om han nu är en fuckboy så är de ju därför som din syster är med honom, hon vill knulla med en äldre då antar ja, sen kanske de är kärlek också vad vet jag


   
SvaraCitera

Hon är ju fortfarande så pass ung att era föräldrar kan gå in och stoppa det hela. Dock skulle det ju kunna driva henne ännu närmre honom iofs. Prata med dem om det.


   
SvaraCitera
epok
 epok
Ämnesstartare

Tack så mycket för svaren, har bestämt mig för att inte berätta för mina föräldrar och inte lägga mig i, är han bara ute efter att utnyttja henne får hon lära sig av sina misstag.
Har dock svårt att se vad en 22-åring ser i en 16-åring.. Dem är ju på så olika nivåer och har svårt att tro att dem kan ha så mycket gemensamt.


   
SvaraCitera