Aviseringar
Rensa alla

Är det okej...


Ämnesstartare

Dekadent:

För alla hundar är lika dana!11

Mmm, och alla ungar också. Därför det aldrig funkar att kasta nycklar mot barn. [zzz]

Asha:

DU MÅSTE JU RÄKNA MED FAKTORER SOM VAD SOM ÄR KUL, OCH DE KONSIKVENSER DET HAR EMOT DIG OM DU SPRUTAR VATTEN PÅ DITT BARN, ELLER PÅ DIN HUND. VAD JAG VET ÄR DE EJ DJURMISSHANDEL ATT SPRUTA VATTEN EMOT EN HUND. DE KANSKE TOM LÄR SIG ATT GILLA VATTEN, TÄNK DIG VILKEN FÖRDEL DE SKULLE VARA. HA EN HUND SOM INTE BÖRJAR GRINA SÅ FORT DEN BLEV LITE BLÖT.

Fett kul du är som skriver allt med caps, kille med humor ser jag.

Själv skulle jag iofs tycka det var mycket roligare att prygla en unge än en hund, hundar är ju oftast sötare och trevligare! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Mmm, och alla ungar också. Därför det aldrig funkar att kasta nycklar mot barn.

Vadå funkar, handlar ju om vad man vill uppnå. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Vadå funkar, handlar ju om vad man vill uppnå. [crazy]

Mmm, jag vill ju bara ha kul och få snabba resultat så jag ska spöa skiten ur min unge. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Mmm, jag vill ju bara ha kul och få snabba resultat så jag ska spöa skiten ur min unge.

mm kasta ut den genom fönstret om den spiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Fett kul du är som skriver allt med caps, kille med humor ser jag.

TYCKER EGENTLIGEN INTE OM ATT SKRIVA MED CAPS. LEDSEN OM DU TYCKER DDET ÄR JOBBIGT.

Bara Ta Allt:

Själv skulle jag iofs tycka det var mycket roligare att prygla en unge än en hund, hundar är ju oftast sötare och trevligare! [party]

JO, NEJ... TÄNKTE BARA TEORIETISKT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

TYCKER EGENTLIGEN INTE OM ATT SKRIVA MED CAPS. LEDSEN OM DU TYCKER DDET ÄR JOBBIGT.

"ok"

Asha:

JO, NEJ... TÄNKTE BARA TEORIETISKT.

Tror inte du tänkte överhuvudtaget faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Mmm, och alla ungar också. Därför det aldrig funkar att kasta nycklar mot barn. [zzz]

Helt idiotiskt att ens jämföra barn och hundar. Barn och hundar fungerar inte på samma sätt, förstå det. Ett barn kan väcka gamla minnen och reflektera över händelser, en hund lever i nuet, vad den gjorde för en halvtimme sen påverkar inte d*ns humör i stunden.

Men man ska absolut inte slå en hund, det håller jag med om, men fysiskt harmlösa tillrättavisningar som vattensprut, nycklar på golvet etc är helt OK om inget annat (verbalt) fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Tror inte du tänkte överhuvudtaget faktiskt.

OKEJ, MEN DÅ KAN JAG INFORMERA DIG. DÅ DU INTE VAR HELT ÖVERTYGAD, ATT JO DE GJORDE JAG. JAG TÄNKTE TEORETISKT PRECIS SOM JAG NÄMDE TIDIGARE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

OKEJ, MEN DÅ KAN JAG INFORMERA DIG. DÅ DU INTE VAR HELT ÖVERTYGAD, ATT JO DE GJORDE JAG. JAG TÄNKTE TEORETISKT PRECIS SOM JAG NÄMDE TIDIGARE.

Ja i teorin så tänkte du. [crazy][wink]


   
SvaraCitera

Åh vad roligt det kommer bli den dag då hunden behöver ett bad![smile]
Eller nej.

"Fel" är det väl inte men jag har svårt att tro att det skulle vara det mest effektiva sättet. Personligen talar jag med hundar jag tränar, eller vilket djur jag nu tränar. Ett nej i ett korrekt tonläge förstår hunden (/hästen/kaninen/marsvinet/katten/råttan/umaren hoho[blush]), jag tror såpass gott om er att jag tror att ni förstår vad ett korrekt tonläge är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Ja i teorin så tänkte du. [crazy][wink]

BRA DÄR, KUL FAKTISKT. LOG! UPPSKATTAR OM DU FÖRSÄTTER SÅ NU FRAMÖVER.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

BRA DÄR, KUL FAKTISKT. LOG! UPPSKATTAR OM DU FÖRSÄTTER SÅ NU FRAMÖVER.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zackk:

Helt idiotiskt att ens jämföra barn och hundar. Barn och hundar fungerar inte på samma sätt, förstå det.

Okej. Jag tänker acceptera det som en sanning för att du säger att det är så. Vilken erfarenhet av detta har du?

zackk:

Ett barn kan väcka gamla minnen och reflektera över händelser, en hund lever i nuet, vad den gjorde för en halvtimme sen påverkar inte d*ns humör i stunden.

Ah, och det vet du för att du var hund i ditt förra liv eller? Är det därför hundar som blivit slagna som valpar är så rädda och försiktiga? Min mamma och min moster tränar hundar båda två och känner flera som adopterat hundar som tidigare misshandlats. De är generellt mycket otryggare, nervösa, osv. Hundar får precis som barn psykiska men av den typen av behandling, det finns inget som tyder på att få nycklar kastade emot sig eller vatten sprutat i ansiktet skulle ha positiv effekt. Däremot märks det tydligt att hundar som skräms på olika sätt påverkas negativt av detta. Att kasta nycklar mot en hund kommer uppenbarligen att skrämma den, tror man något annat är man ju riktigt dum i huvudet.

En hund som t.ex. blivit rädd för att en skål trillat i golvet och fört mycket liv när den var valp har större risk för att bli rädd för smällar av olika slag för att reaktionen mot smällar sätter sig i huvudet.

zackk:

Men man ska absolut inte slå en hund, det håller jag med om, men fysiskt harmlösa tillrättavisningar som vattensprut, nycklar på golvet etc är helt OK om inget annat (verbalt) fungerar.

Det funkar på barn också, frågan är väl snarare ifall man vill uppfostra barn eller hundar genom hot och rädsla eller på ett schysst sätt.


   
SvaraCitera

zackk:

Ett barn kan väcka gamla minnen och reflektera över händelser, en hund lever i nuet, vad den gjorde för en halvtimme sen påverkar inte d*ns humör i stunden.

Menar du på allvar att en hund inte minns?! Vad som händer en hund påverkar absolut dess framtid. Jag är ganska (eller OK, mycket) emot att man jämför barn med djur men det argumentet var det sämsta någonsin då det inte ens stämmer.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

mamma och min moster

Har de namn man borde känna till eller? Dold text: Nyfiken, hehehehe<3

Bara Ta Allt:

De är generellt mycket otryggare, nervösa, osv.

Eller tvärtom, helt fantastiska i och med att de förstår att de kommit undan något ont och fått något bra. Puttehundarna :<


   
SvaraCitera