Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att älska vem man vill?


Ämnesstartare

Okej jag går direkt på sak.
Ni hör ju redan på frågan vad det är jag vill ha svar på men det är såhär, jag är kär i en tjejkompis, hon är snäll på alla vis och jag verkligen älskar henne. Jag frågade en kväll min mamma om det var okej att älska vem man vill, eller om det är det motsatta könet man ska hålla sig till, eller ja på ett ungefär sådär.. Och till svar fick jag att man ska älska det motsatta könet.. Jag visste inte längre om jag ska älska henne, men innerst inne älskar jag henne.. 

Vad tycker ni?


   
Citera

Ja man får älska vem man vill


   
SvaraCitera

Makemestroonger: Vad tycker ni?

att man får älska vem eller vad man vill såklart


   
SvaraCitera

Klart man ska få älska vem man vill, det är absolut inget fel med att vara hbtq, eller hetero heller för den delen! Allas kärlek är lika mycket värd, spelar ingen roll om man så är homo, gul eller hetero..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så ni tycker inte det är fel att jag älskar en tjej? Glad


   
SvaraCitera

Öh. Ja allt du anser är okej är väl okej, sålänge det inte skadar dig eller någon annan, eller är du djupt troende? Om inte en gud är vad du menar så vet jag inte vem som bestämmer vad som är okej eller inte. Du är väldigt stark om du bryter allt detta om att alla skulle vara heterosexuella, och är stolt över vem du är, och vad du gillar.. Många vågar inte det. Att du ska låtsas vara som "alla andra" och bara förtränga att du är bisexuell/lesbisk är ju helt fel val..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
Öh. Ja allt du anser är okej är väl okej, sålänge det inte skadar dig eller någon annan, eller är du djupt troende? Om inte en gud är vad du menar så vet jag inte vem som bestämmer vad som är okej eller inte. Du är väldigt stark om du bryter allt detta om att alla skulle vara heterosexuella, och är stolt över vem du är, och vad du gillar.. Många vågar inte det. Att du ska låtsas vara som "alla andra" och bara förtränga att du är bisexuell/lesbisk är ju helt fel val..

onej, jag är inte djupt troende :O Min mamma e det dock, men vet inte hur jag ska förklara att jag är tsm med en tjej dock :/


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Självklart! Även om det kan vara svårt för andra att acceptera. Visst är det en förfärlig situation om ens förälder eventuellt inte kan acceptera än, men det ska på inget sätt vara något som ska hindra dig från att älska vem du vill.
Det är du som bestämmer över ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Självklart! Även om det kan vara svårt för andra att acceptera. Visst är det en förfärlig situation om ens förälder eventuellt inte kan acceptera än, men det ska på inget sätt vara något som ska hindra dig från att älska vem du vill.
Det är du som bestämmer över ditt liv.

Hoppas de kan acceptera det :/ Några tips på hur jag ska säga det?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Makemestroonger:

Hoppas de kan acceptera det :/ Några tips på hur jag ska säga det?

Håller tummarna. Jag tycker inte att du behöver gör någon grej av det. välje ett bra tillfälle, och säg bara att du tycker om tjejer, eller att du tycker om en specifik tjej. alternativt om ni är tillsammans presentera henne som din partner.
Om det tas emot bra så är det allt som behövs, tas de emot dåligt, så spelar det nog ingen roll hur eller vad du skulle sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Håller tummarna. Jag tycker inte att du behöver gör någon grej av det. välje ett bra tillfälle, och säg bara att du tycker om tjejer. alternativt om ni är tillsammans precentera henne som din partner.
Om det tas emot bra så är det allt som behövs, tas de emot dåligt, så spelar det nog ingen roll hur eller vad du skulle sagt.

Tack iallafall 🙂


   
SvaraCitera

Man får älska vem man vill men problemet kanske är att den man älskar inte älskar en tillbaka Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Man får älska vem man vill men problemet kanske är att den man älskar inte älskar en tillbaka Galen

haha, fast den jag är kär i är kär i mig med som tur e 🙂


   
SvaraCitera

Makemestroonger:

haha, fast den jag är kär i är kär i mig med som tur e 🙂

Haha det är ju bra i alla fall Tumme upp


   
SvaraCitera
mynona

Makemestroonger: Och till svar fick jag att man ska älska det motsatta könet..

Förr i tiden så tyckte man att man bara skulle älska för att avla barn. Nu tycker man att man ska få älska för kärleks skull. Så ja: om man tycker att man ska älska av andra skäl än att skaffa barn, så är det rätt att älska den man älskar. Jag tycker att man ska få älska den man redan älskar. Sedan kanske den inte älskar en tillbaka, men man får älska den ändå, det gör man ju redan. 


   
SvaraCitera