Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att ens föräldrar ångrar sig bara så där?


Ämnesstartare

Nu är det så här att jag som är en 17,5 årig tjej har en kille med samma ålder sedan 8 månader tillbaka. Redan efter de tre första månaderna råkade han sova över, jag somnade och han med i min säng en kväll.. Dagen efter var  min mamma (som jag är hos varannan vecka)inte jätteglad men hon accepterade det och sa att vi kunde sova över så länge det inte var på vardagar.. Efter ett tag fick min pappa också reda på det och tyckte att det var lite olämpligt och tyckte inte att vi skulle sova över, dock förbjöd han inte det.  Så vi fortsatte och allt var okej även om mina föräldrar inte var jätteglada i det. Någon månad senare visade det sig att min killes bror fått springmask som spridit sig till honom och sedan till mig. Mina föräldrar bestämde sig för att inte låta oss sova över längre vilket vi fick fixa  under en längre tid tillsammans,  ohyran var nu borta men ändå vill dem inte då de är rädda att det ska komma tillbaka.. så länge han bodde i samma stad var det inget större problem, dock har han och hans familj flyttat 2 timmar bort nu!!! Och även om han går i samma skolaoch klass slutarvikl4 var dag hinner vi aldrig träffas då hans sista buss går kl 8. Detta tär väldigt mycket på vårt förhållande och jag har frågat mina föräldrar igen om jag får sova hos honom(för hans föräldrar är allt ok) dem säger att jag är för ung och att de inte stoppar mig men att de inte gillar det alls.. ska jag försöka rädda mitt förhållande eller ska jag lyda mina föräldrar och förlora en kille jag älskar....


   
Citera

Nej herregud, du är gammal nog för att sova var du vill.


   
SvaraCitera

du är näst intill 18, dina föräldrar ska vara redo att "släppa dig fri" vi det här laget 


   
SvaraCitera

sov där du vill. de vänjer sig vid tanken.


   
SvaraCitera

de har inte ens sagt åt dig att det är förbjudet så vad är problem


   
SvaraCitera

Ni får väl se till att ni kan sova över hos varandra på helgerna och hålla kontakten så ofta som möjligt och så, snacka på Skype eller nått.
Gör inte slut med honom, det är inte så enkelt att hitta en partner som man passar ihop med men jag förstår hur du känner iom att ni bor långt borta från varandra, jag hade känt samma sak i din situation!


   
SvaraCitera