Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att man festar utan varandra i ett förhållande?


time
 time

elegi:

jag kan tycka att det är okej då och då, men om det är varje helg så tycker jag nog att man kan vara singel istället..

Varför? Bara för att man går ut behöver det inte innebära att man raggar och har sig. Det är ingen anledning att vara singel, man kan väl ha ett rikt socialt liv OCH en givande relation samtidigt? Trams.


   
SvaraCitera

mrman:

Gå på toa tillsammans med? [tard]

Exakt!

Sova, äta, pissa, knulla, handla, bajsa, festa o.s.v.

På muggen ger det pluspoäng om man kissar och bajsar på varann & smetar in geggan på varandras kroppar osv, då visar man att man verkligen tycker om sin partner! [party]

När det gäller sovställning och sånt där så är det 69:an som gäller under hela natten, gärna så pass mycket kul i partnerns käft att hen nästan slutar andas.. Samma visa gäller på shoppingrundorna, då skall man knulla var 5:e min! Annars har man inget förhållande. [no-no]


   
SvaraCitera

elegi:

jag kan tycka att det är okej då och då, men om det är varje helg så tycker jag nog att man kan vara singel istället..

timeisrunningout:

Varför? Bara för att man går ut behöver det inte innebära att man raggar och har sig. Det är ingen anledning att vara singel, man kan väl ha ett rikt socialt liv OCH en givande relation samtidigt? Trams.

... fast vadå detta kan jag förstå. Jag hade inte velat vara ihop med någon som varje helg valde bort att umgås med mig? [crazy]


   
SvaraCitera

elegi:

Ja, jag bryr mig inte. (Du röstade på detta alternativ)

Skulle snarare bry mig om vi _inte_ gick ut på varsitt håll, om jag nu haft en flickvän.


   
SvaraCitera

elegi:

allt beror väl på hur mycket man litar på sin pojk/flickvän och hur mycket självförtroende & självkänsla man har själv som person, right?

tänkte inte ens på det på det sättet lol
i så fall borde man ju vara rädd varje gång ens partner går utanför dörren


   
SvaraCitera
time
 time

Rödingajäveln:

Jag hade inte velat vara ihop med någon som varje helg valde bort att umgås med mig?

Fast jag tänkte mer på aspekten att man aktivt skulle försöka hindra/tjura över att ens partner gick ut utan en, sen kan det ju alltid vara så att den andra inte vill följa med trots inbjudan eller så. Reagerade mest på frihetsbegränsningen. De flesta par vill ju ändå hänga med varandra. [cute]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Fast jag tänkte mer på aspekten att man aktivt skulle försöka hindra/tjura över att ens partner gick ut utan en, sen kan det ju alltid vara så att den andra inte vill följa med trots inbjudan eller så. Reagerade mest på frihetsbegränsningen. De flesta par vill ju ändå hänga med varandra. [cute]

Javisst, alltså så länge man inte blir övergiven så är det ju inget problem. Men jag hade ju känt mig sjukt oviktig för min partner om hen alltid valde sina vänner före mig.


   
SvaraCitera

Det går att umgås med partner och festa under samma helg, det ena behöver inte utesluta det andra [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Rödingajäveln:

Men jag hade ju känt mig sjukt oviktig för min partner om hen alltid valde sina vänner före mig.

Men veckodagarna då? Och man festar väl inte hela helgen utan på fredags- och lördagskvällen möjligtvis? Med mitt ex gjorde vi ofta så att jag har gått ut med vänner på mitt håll, och han gick ut med vänner på sitt håll, sen möttes vi hemma och sov ihop, vaknade ihop, åt frukost och degade i sängen tills vi kanske drog ut på en annan social grej, antingen tillsammans eller på varsitt håll igen. Skulle ha blivit jätteputt om han hade börjat peka finger för att jag hade ett socialt liv utanför vårt förhållande.

Som Nintendo sa så behöver ju inte det ena utesluta det andra, men sen är det ju väldigt individuellt hur mycket man vill helgmysa ihop och man får väl arbeta utifrån det, men på ett hälsosamt sätt som inte gör att någon av parterna måste stå över ett liv utanför förhållandet.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Men veckodagarna då? Och man festar väl inte hela helgen utan på fredags- och lördagskvällen möjligtvis? Med mitt ex gjorde vi ofta så att jag har gått ut med vänner på mitt håll, och han gick ut med vänner på sitt håll, sen möttes vi hemma och sov ihop, vaknade ihop, åt frukost och degade i sängen tills vi kanske drog ut på en annan social grej, antingen tillsammans eller på varsitt håll igen. Skulle ha blivit jätteputt om han hade börjat peka finger för att jag hade ett socialt liv utanför vårt förhållande.

Som Nintendo sa så behöver ju inte det ena utesluta det andra, men sen är det ju väldigt individuellt hur mycket man vill helgmysa ihop och man får väl arbeta utifrån det, men på ett hälsosamt sätt som inte gör att någon av parterna måste stå över ett liv utanför förhållandet.

Nej som du säger är det ju individuellt hur mycket man vill umgås och jag tycker absolut inte det är något fel på att festa själv. Men t.ex. veckodagar hinner man ju knappt träffas ifall man har jobb, tränar, osv. Då är det ju oftast mest jobba->Laga mat->Diska, städa, osv.->Kanske hinna dega nån timme vid TV/dator eller iväg och träna->Sova. Det är mest på helgerna man har tid att faktiskt umgås med varandra.

Är ändå viktigt att det blir på bådas villkor tycker jag, och jag hade i alla fall personligen inte trivts med någon som festade varje helg. Inte bara p.g.a. att jag vill att personen ska umgås med mig utan p.g.a. att jag inte skulle orka umgås med en person som var bakfull varje lördag/söndag, jag vill inte vara iväg varje helg utan tycker om att vara hemma och typ kolla film ihop, osv. Skulle allmänt inte trivas med en "festmänniska" eftersom jag inte själv är sådan. Då är jag hellre singel för jag hade ändå känt som att jag var det i så fall tror jag. Folk har olika behov av närhet och umgänge så alla fungerar ju inte ihop med varandra.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja, jag bryr mig inte. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

elegi:

Ja, jag bryr mig inte. (Du röstade på detta alternativ)

Är väl lugnt så länge de inte festar för mycket eller de gör en massa korkat skit på fyllan. Fast å andra sidan så skulle jag nog inte bli tillsammans med en alkis eller en idiot, så det skulle nog inte vara något problem.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja, jag bryr mig inte. (Du röstade på detta alternativ)
83.3% (20 st)

Man kan inte bara ha ett liv tillsammans. Man måste ju kunna vara ute själv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid hatat att festa å så... finns ingen menning ser de bara som något som omogna folk som vill ha uppmärksamhet gör.
Festa med kanske kompisar genom att man är någon helg hemma är helt okey men man behöver inte dricka alkohol för de.
Dom som går ut å festar vill antingen märkas av andra eller gör de för att de är "tufft", och de riskerar att man sabbar sitt förhållande även hur trogen man än är.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja, jag bryr mig inte. (Du röstade på detta alternativ)

sjölvklart :S


   
SvaraCitera