Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att moralisera över andras djurhållning/synsätt på djur


Ämnesstartare

när an själv klämmer ned 2st segelfenspleco i ett 100cm-långt akvarium? (alltså typ 150-200L när segelfenspleco behöver minst 600L)

Undrar ba... [confused]

Dold text: Så nu har ni en hållhake på en viss Iso när hon gnäller på kattägare.


   
Citera
Ämnesstartare

är aldrig ok att moralisera kring nånting öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyckleri är fränt jööö


   
SvaraCitera
Lounge

tycker man ska hålla tyst om att moralisera överhuvudtaget

pga. allt är fel enligt din och isolas djurhållning [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ej objektivt för fem öre

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

en ständig kamp.. kan ba känna såhär men klipp ut djurbilder ur tidningen och umgås med dem DA föfan

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

så blir ingen skadad

=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

hejjaggillarakvaristik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha lounge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Han har avreggat haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Han har avreggat haha

Hänger ej med i svängarnaaaaa. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna moralisera om jag förstod vad det betydde, det du skrev. Gissar på att någon trängde ner fiskar i för litet akvarium? låter ej okej

varför ens ha fiskar i akvarium, så jävla konstigt. Låt fiskarna simma omkring i hav och dylikt istället för att bryta deras naturliga vanor så att säga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ha! kolla, fick in lite moraliserande i alla fall.

För att svara på frågan som ställs i rubriken - ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Skulle kunna moralisera om jag förstod vad det betydde, det du skrev. Gissar på att någon trängde ner fiskar i för litet akvarium? låter ej okej

Ja, TVÅ sådana här i ett skruttlitet akvarium. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318&SOK=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såna ja. Men dom är väl inte så stora?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis som det är okej att sätta på en valp ett valphalsband inann den vuxit och behöver ett större så är det helt okej att ha dem i ett mindre än 600 liters innan de vuxit klart. De klarar sig så fint på över 400 liter som det är nu.
Tycker fö öv inte att det handlar om moral när det handlar om andras grundläggande behov. När de växer och blir större, om de nu gör det, så får de självklart ett större - men nu som knappt decimeterstora så duger detta, som sagt, alldeles utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt djurklittemätningen börja.


   
SvaraCitera
Lounge

tänker mig hur denna konversation gått till

geiger: jaha o din katt mår bra o sådär...
isola: ja, o så har jag skaffat 2 firrar råråå
geiger: VILKEN STORLEK PÅ AKVARIUMET??? JAG VILL HA EXAKTA VÄRDEN
isola: 100 cm 1000 mm man kan lägga på kanske 1000,08 mm för att vara exakt..
geiger: asså????? jävla djurhater vi kani nte va kompisar längre. nu ska jag skvallra om detta på um så jag får vara den förevigades eviga moraldjurtanten.

[love] kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Såna ja. Men dom är väl inte så stora?

Du tänker på ancistrus.

isola:

De klarar sig så fint på över 400 liter som det är nu.

Fast ditt akvarium är inte på 400l, vad är det för mått på det? Du skrev 100cm långt innan, om det ej är väldigt ostandardiserade mått så är det ej mer än 250L. Ser på bilden att akvariet är väldigt grunt och lågt dessutom.


   
SvaraCitera