Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att skämta om våldtäkt?


Ämnesstartare

Z0dd: Osäker/kanske

Ja, om detta som mynona skrev gäller. Annars nej.

mynona: Allt kan sägas, men inte överallt, och inte på vilket sätt som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Z0dd: Nej

Attitydinkontinent: "allt går att skämta om men det är inte lämpligt att skämta om allt överallt"

och det gäller mord och tortyr också enligt min mening


   
SvaraCitera
Kudhos

Osäker/kanske

beror på omgivningen såklart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lexibear: Jag förstår inte ens anledningen till varför man skulle vilja skämta om en sån sak, saker som är skräck relaterade är inte roligt på något sätt. Samma sak med att skämta om att man ska slå ner någon, säg mig? Vad är så roligt med de?

Det är stor skillnad på att tycka att ett ämne är kul och att tycka att ett skämt om ett visst ämne är kul.

Många verkar ha svårt att förstå detta, så när de hör någon skämta om våldtäkt så tror de att personen tycker att våldtäkt är kul.


   
SvaraCitera
Exner

Lexibear:

Jag förstår inte ens anledningen till varför man skulle vilja skämta om en sån sak, saker som är skräck relaterade är inte roligt på något sätt. Samma sak med att skämta om att man ska slå ner någon, säg mig? Vad är så roligt med de?

Man skämtar inte för att det är roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lexibear: Jag ser inte de "roliga" med att skämta om saker som är hemska. Ett skämt ska vara en rolig historia eller om någonting glatt. Förstår inte hur folk kan rösta "ja" på detta. Tycker de är sjukt. Ingen typ av ondska är rolig

Fast ofta är det ju det känsliga och det man inte får säga det mest roliga. Sjuka saker är ju kul, så länge det inte går till överdrift. Skämt om våldtäkter, ja. Skämt om offer, nej.

Med all respekt så verkar du vara lite humorbefriad. Kan nog vara därför du inte förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: Med all respekt så verkar du vara lite humorbefriad. Kan nog vara därför du inte förstår.

Mycket glad att diktera vad folk ska få skämta om.. generationen av idioter upphör aldrig att frodas


   
SvaraCitera

usch vad jag saknar dave chappelle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:
usch vad jag saknar dave chappelle

skriver under på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Många verkar ha svårt att förstå detta, så när de hör någon skämta om våldtäkt så tror de att personen tycker att våldtäkt är kul.

sjukt störande fenomen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är rätt tråkigt att bli våldtagen också


   
SvaraCitera

Z0dd:
Det var förvånansvärt många här som nyligen indikerade att de inte tycker att skämt om våldtäkt är okej. Jag undra varför ni tycker det. Är skämt om mord okej? Tortyr? Är det värre att skämta om våldtäkt än om mord?

Gjorde en poll för att få mer överskådlig statistisk över UM:ares åsikter.

Exempel på skämt om våldtäkt:

Knekten:

Fast ofta är det ju det känsliga och det man inte får säga det mest roliga. Sjuka saker är ju kul, så länge det inte går till överdrift. Skämt om våldtäkter, ja. Skämt om offer, nej.

Med all respekt så verkar du vara lite humorbefriad. Kan nog vara därför du inte förstår.

Knekten:

Fast ofta är det ju det känsliga och det man inte får säga det mest roliga. Sjuka saker är ju kul, så länge det inte går till överdrift. Skämt om våldtäkter, ja. Skämt om offer, nej.

Med all respekt så verkar du vara lite humorbefriad. Kan nog vara därför du inte förstår.

Nej du, jag förstår inte riktigt vad du menar. Varför är det okej att skämta om våldtäkt och inte offer? Det är ju lika hemskt båda delarna. 

Man kan möta någon som har blivit våldtagen utan att veta om de, och så står ett gäng och skämtar om våldtäkt... 

Ha,ha.. jätte kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lexibear: Man kan möta någon som har blivit våldtagen utan att veta om de, och så står ett gäng och skämtar om våldtäkt...

Eller en som har blivit våldtagen kanske skämtar om våldtäkt? ojoj


   
SvaraCitera

Varför skulle man göra de? 


   
SvaraCitera