Aviseringar
Rensa alla

Är det okej för en kille att gråta framför sin bästa kompis?


Ämnesstartare

Tja, jag är en kille och är 15 år. Jag undrade om det är okej enligt er att gråta framför en killkompis. Vi var på ett läger med massa andra och den sista natten vi var där kände jag mig jätteledsen pga några problemer i familjen. Vi var 4 i rummet och de andra 2 höll på att prata och skratta, medan jag som hade min säng nära min kompis började gråta. Han visste redan att jag var ledsen och när han hörde att jag började gråta räckte han sin hand på min säng och tog min hand. Detta pågick i typ 15 min tills han sa att det hade blivit bättre imorgon. Han är inte homosexuell eller något, jag kände mig så mycket bättre att han tröstade mig, men var det ens okej att gråta framför honom? Gjorde han något rätt? Jag hade gjort samma för honom, men vad tycker ni?


   
Citera

nej killar gråter inte [confused]


   
SvaraCitera

duuu måååste slå dig ifrån "vad tycker andra"-tänket.

vad tyckte du själv? 🙂 o skadade agerandet någon annan?


   
SvaraCitera

Ja det är okej, fast samhället är idiotiskt så dölj det för alla utom de närmaste.


   
SvaraCitera

glomma96:

var det ens okej att gråta framför honom?

Ja

glomma96:

Gjorde han något rätt?

Ja, skulle han bara ignorera att du var ledsen? Han tröstade en ledsen vän, ser inget fel med det.

Det är inte gay att trösta någon som är ledsen.


   
SvaraCitera

Jag börjar nästan gråta över att du på riktigt verkar bekymrad över om du får gråta/din vän får trösta dig [chocked]

Seriöst! Vi är alla människor, vi får alla visa känslor. Det är okej att gråta oavsett vilket kön eller läggning du har. Punkt slut. Den som hånar dig för att du gråter är bara en tragisk, rädd och ensam själ som inte har någon identitet. Sådana människor ska du inte bry dig om. Och inte vad samhället tycker heller för den delen.

Behöver du gråta så gråt pojk! [y]


   
SvaraCitera

Folk som tror att det är tufft att inte gråta är bland de största töntarna som finns.


   
SvaraCitera

håller med ovan


   
SvaraCitera

StenenSven:

Vi är alla människor, vi får alla visa känslor. Det är okej att gråta oavsett vilket kön eller läggning du har.

Det här är helt sant.


   
SvaraCitera

Ja, det är helt OK. Brukade gråta framför min bästa vän i skolan, iofs är hon flicka men skulle ej gjort någon skillnad om hon hade varit man, hade gråtit iallafall.


   
SvaraCitera

OF 5:

nej killar gråter inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar så mycket de som har redan svarat, men jag frågar de som sa varför killar inte gråter. Jag gråter väldigt sällan, och det som hände var ett undantag, jag var ledsen och jag ville gärna vara tröstad, är det nåt fel med det?


   
SvaraCitera

Helt okej att gråta framför och med sina bästa kompisar.


   
SvaraCitera

om min bästa vän skulle gråta inför mig så skulle jag nog tycka att det var obehagligt, men det är absolut inget fel med att gråta som kille...


   
SvaraCitera