Aviseringar
Rensa alla

Är det okej med djurförsök?


Beror på. Håller en art att dö ut i en mystisk sjukdom skulle det väl vara lite okej, men om det är om skönhetsprodukter eller att göra en centiped med hundar, så nej. 


   
SvaraCitera

höna:
onödigt till skönhetsprodukter osv men för att forska efter nya mediciner osv är det ok enligt mig

+1


   
SvaraCitera
b1son

djurförsök i medicinskt syfte är ofta jävligt onödigt så nej jag tycker inte det är ok


   
SvaraCitera

nej ty det är förbedrövligt


   
SvaraCitera
reben

dyrt som fan
man kunde lagt dom pengarna på att utveckla andra metoder ist men nej djur är så praktiska o bra för dom är ändå bara levande köttbitar som inte kan tänka o känna


   
SvaraCitera

Men djuren vill det ju.


   
SvaraCitera

i så fall om dem är 100% säkra på att djuret inte lider av det


   
SvaraCitera
reben

asså e inte en del av poängen med djurförsök att göra dumma grejor med dom för att sen se om dom lider elr inte


   
SvaraCitera

Adam the Ripper:
ja,det är juh bara djur, människors överlevnad går först 

dinkompis:

människor borde dö ut

Precis, så utöva testerna på människor istället. 


   
SvaraCitera

reben:
asså e inte en del av poängen med djurförsök att göra dumma grejor med dom för att sen se om dom lider elr inte

Inte nödvändigtvis. Till exempel så fanns det några hjärnforskare som använde möss för att undersöka hjärnans orienteringsförmåga, och i det fallet var det ytterst nödvändigt att mössen mådde bra. 


   
SvaraCitera

Aldrig okej rent moraliskt, men nödvändigt i vissa fall kanske. Nu stöder jag förvisso inte straff, men ser hellre att de utför testerna på hemska våldsförbrytare än oskyldiga djur. Rodnar

Alternativt volontärer som har anmält sig frivilligt mot någon gåva av något slag. 


   
SvaraCitera

Armagedon:

Precis, så utöva testerna på människor istället. 

Jag känner att du bara vill vara hipster och cool och därför säger sånna saker 

djur går först carpe diem,


   
SvaraCitera

Adam the Ripper:

Jag känner att du bara vill vara hipster och cool

Ja. För det har ju jag väldigt mycket behov av.


   
SvaraCitera
b1son

S3ON: Alternativt volontärer som har anmält sig frivilligt mot någon gåva av något slag.

knockoutvolontärer


   
SvaraCitera

b1son:

knockoutvolontärer

Folk säljer sina njurar... 


   
SvaraCitera