Aviseringar
Rensa alla

Är det okej om en 13 åring har ett förhållande med en 16 åring?


Ämnesstartare

Tja! Jag undrar om det är okej att en 13 åring har ett förhållande med en 16 åring? Eller är det bara Weird?


   
Citera

Det funkar väl om 13-åringen är fysiskt utvecklad. Men dom allra flesta är nog inte det.


   
SvaraCitera
Yaren

det är upp till er själva, så så länge båda är med på det så är det okej. 
viktigt att ni inte har sex dock, då den äldre av er kan bli dömd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
det är upp till er själva, så så länge båda är med på det så är det okej. 
viktigt att ni inte har sex dock, då den äldre av er kan bli dömd.

haha of course not


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Det funkar väl om 13-åringen är fysiskt utvecklad. Men dom allra flesta är nog inte det.

hmm,kanske inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men är det stor chans att 16 åringen utnyttjar 13 åringen?


   
SvaraCitera

väldigt stor skillnad i den åldern skulle jag säga


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Det funkar väl om 13-åringen är fysiskt utvecklad. Men dom allra flesta är nog inte det.

det är väl inte det fysiska, utan snarare det psykiska som är problemet i det fallet.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
väldigt stor skillnad i den åldern skulle jag säga

kanske.
Men det beror väl helt enkelt på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns bara jag:
men är det stor chans att 16 åringen utnyttjar 13 åringen?

Stor o stor. beror la mer på individen i sig. Men i överlag tycker jag nog inte att det är en så jättekonstig relation. Men dem e på väldigt olika platser i livet. Så det krävs nog lite extra om dem ska sammanstråla utan några komplikationer. eller att någon blir sviken/får inte ut vad den hade tänkt sig av relationen.


   
SvaraCitera

det finns bara jag:

kanske.
Men det beror väl helt enkelt på

är tveksam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är tveksam

haha ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Stor o stor. beror la mer på individen i sig. Men i överlag tycker jag nog inte att det är en så jättekonstig relation. Men dem e på väldigt olika platser i livet. Så det krävs nog lite extra om dem ska sammanstråla utan några komplikationer. eller att någon blir sviken/får inte ut vad den hade tänkt sig av relationen.

okk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan det vara så att !6 åringen bara är tillsammans med 13 åringen för skojsskull medans 13 åringen tar det på ''allvar''

Fkpaw:

Stor o stor. beror la mer på individen i sig. Men i överlag tycker jag nog inte att det är en så jättekonstig relation. Men dem e på väldigt olika platser i livet. Så det krävs nog lite extra om dem ska sammanstråla utan några komplikationer. eller att någon blir sviken/får inte ut vad den hade tänkt sig av relationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är tveksam

det kanske du är. Men om 13 åringen är mogen nog så är det väl endå helt ok


   
SvaraCitera