Aviseringar
Rensa alla

Är det okej om en 13 åring har ett förhållande med en 16 åring?


mynona

det finns bara jag:
men är det stor chans att 16 åringen utnyttjar 13 åringen?

Det är klart att det finns en chans. Men det finns det även när 13åringen är tillsammans med en annan 13åring. Det beror mer på personen än på åldern. Och när man är 13 kanske det är svårt att bedöma hur någon är som person lika bra. Men, det beror fortfarande på personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är klart att det finns en chans. Men det finns det även när 13åringen är tillsammans med en annan 13åring. Det beror mer på personen än på åldern. Och när man är 13 kanske det är svårt att bedöma hur någon är som person lika bra. Men, det beror fortfarande på personen.

ok. Ja det gör det nog Mycket glad


   
SvaraCitera

Jag tror det är bäst att avstå, men har man haft en crush i typ 3 veckor o det inte bara slutar så är det givetvis bättre att försöka få till något 🙂


   
SvaraCitera

Helt ok så länge 16 åringen inte utnyttjar dig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krossan:
Jag tror det är bäst att avstå, men har man haft en crush i typ 3 veckor o det inte bara slutar så är det givetvis bättre att försöka få till något 🙂

i 2 år faktist 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MangaLove<3:
Helt ok så länge 16 åringen inte utnyttjar dig Glad

Jupp 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns bara jag:
Men kan det vara så att !6 åringen bara är tillsammans med 13 åringen för skojsskull medans 13 åringen tar det på ''allvar''

Ja, det kan det va. Man får tänka lite själv där. Men det är oftast väldigt svårt att se sånt specielt som 13 åring. Men jag hoppas han vill dig väl iaf :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Ja, det kan det va. Man får tänka lite själv där. Men det är oftast väldigt svårt att se sånt specielt som 13 åring. Men jag hoppas han vill dig väl iaf :p

haha mmMycket glad


   
SvaraCitera

det finns bara jag:

det kanske du är. Men om 13 åringen är mogen nog så är det väl endå helt ok

svårt att se att en 13-åring skulle vara så mogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som i vilken relation som helst, handlar det även här om samstämmighet. Funkar ni tillsammans? Är ni på samma frekvens? Ja, då är det svårt att komma med motargument. Mognadsnivån är också i relevant för att säkerställa att den ena parten inte är underordnad den andra, utan att ni är jämlikar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan säkert funka i vissa fall, men tror såna förhållanden är osunda i de flesta fall.


   
SvaraCitera
Loeiva

Det är helt okej. Jag var 13 när jag var tillsammans med en 17 åring. vi var tillsammans i 8 månader ungefär. efter att jag gjorde slut med 17- åringen så dejtade jag en 20 åring några veckor bara. 


   
SvaraCitera

Nej..jag tycker det känns mycket i den åldern. 13 - åringen går i sjuan och 16 - åringen går i gymnasiet..16 - åringen har varit byxmyndig i 1 år, 13 - åringen har 2 år kvar tills den blir byxmyndig..nae låter inte bra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle säga att det är lite weird. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16-14 godkännerj ag nog dock, dt är gränsfall typ. 


   
SvaraCitera