Aviseringar
Rensa alla

Är det pinsamt att prata om sex?


Ämnesstartare

Det är något jag alltid har undrat om. När mina föräldrar försöker prata om saken med mig så blir det alltid så att jag försöker fokusera på annat så att jag inte hör vad dom säger för jag tucker att det är pinsamt...Sen på skol lektionerna så kommer jag ihåg att alla skrattade bara när läraren sa "penis"....Men. Ska det verkligen vara pinsamt att prata om det? Samma med kondomer, det är ju dock inte sex men man vet ju ändå vad det är till för. Nu vill jag inte säga om jag har eller inte, men tycker iaf att det är kul att köpa för att blåsa stora ballonger. Men åter igen till rubriken.......

Är det verkligen pinsamt att prata om sex? Om inte, varför pratar folk inte om det då? Sist jag hörde om det var nästan 1-2 år sen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Pojken

LimeTheFox:
Det är något jag alltid har undrat om. När mina föräldrar försöker prata om saken med mig så blir det alltid så att jag försöker fokusera på annat så att jag inte hör vad dom säger för jag tucker att det är pinsamt....Men. Ska det verkligen vara pinsamt att prata om det? Samma med kondomer, det är ju dock inte sex men man vet ju ändå vad det är till för. Nu vill jag inte säga om jag har eller inte, men tycker iaf att det är kul att köpa för att blåsa stora ballonger. Men åter igen till rubriken.......

Är det verkligen pinsamt att prata om sex? Om inte, varför pratar folk inte om det då? Sist jag hörde om det var nästan 1-2 år sen.

Är det pinsamt att prata om sex? Nej. 
De är mycket möjligt att du tycker de är pinsamt att prata med dina föräldrar om ämnet, tror en stor andel personer tycker de med. 

Folk pratar om sex mer än du tror. När jag började på universitet, och lärde känna nytt folk insåg jag att det var ganska vanligt samtalsämne efter tre-fyra öl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pojken: Folk pratar om sex mer än du tror. När jag började på universitet, och lärde känna nytt folk insåg jag att det var ganska vanligt samtalsämne efter tre-fyra öl.

Jag tänkte mera som vanliga konversationer, typ istället för att prata om vad du gjorde förra helgen så pratar man om sex istället. Men okej, jo då förstår väl att det är ganska vanligt efter man har druckit ner sig alkohol. Jag för första gången såg mamma full 2 dagar sen och hon sa saker som jag aldrig trodde att jag skulle få höra.


   
SvaraCitera

Det är absolut inte pinsamt att prata om sex. Det är bara dagisbarn som tycker det eftersom de inte lärt sig något än men är du mogen nog att prata om det så är det självklart inga problem.  Ser inga konstigheter i att prata om sådant heller.


   
SvaraCitera

Tycker det blir lättare och lättare att prata om det ju äldre man blir. Ingenting jag var alls bekväm med i mina yngre år. 

Sen om man överdriver med det och snackar alldeles för ofta samt detaljerat så blir det snabbt äckligt, precis om man bara skulle snacka om mat hela tiden. Till slut blir man äcklad helt enkelt.


   
SvaraCitera
Toffe

Det är lättare här än med föräldrar. Man kan ju skämtsamt säga till polare att man ska runka. Jämför inte gärna storleken med kompisar.


   
SvaraCitera

Det är lättare att börja en vänskap med sex som samtalsämne, och då kunna fortsätta prata öppet om liknande saker. 


   
SvaraCitera