Aviseringar
Rensa alla

Är det "viktigt" att köpa nya kläder?


Ämnesstartare

Jag har i princip alltid samma kläder. Alltså har ca 5 t-shirts och 3 tjocktröjor som jag byter emellan och så. Har dessutom 2 identiska jeans som jag byter kanske 1 gång i månanden eller när dom blir skitiga... Jag bryr mig inte så jätte mycket och det märks kanske då jag tycker dom flesta av mina tröjor är rätt fula men skit samma...Får jag barnbidraget och får köpa kläder själv så ändas ju de men tills dess eller om jag inte ens får det så får jag leva med mina 5 tröjor. Vad tycker ni? och hur har ni det?

Har ni massvis med kläder eller har ni det som jag?

Köper ni kläder stup i kvarten?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Pluggis:

Köper ni kläder stup i kvarten?

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har massvis med kläder.. Men använder bara 1 plagg i taget [cool] Och varje morgon så svär jag tyst för mig själv att jag inte har några kläder, för jag tycker inte att jag passar i något [sad][sad]

bättre köpa få kläder som man passar och trivs i än en hel garderob med fult dyrt skit[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Köper ni kläder stup i kvarten?

nä. jag äger två par jeans av samma modell som jag växlar mellan, fast det ena paret är jätteslitet och det andra nytt, så det blir trots allt lite variation. sedan har jag en stickad tröja som jag nästan alltid har på mig. folk bryr sig i allmänhet inte.

det är skönare att ha några få ägodelar än många; de tenderar att kväva en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag köper mycket kläder, tycker det är kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Har ni massvis med kläder eller har ni det som jag?

har inte mycket mer än vad du beskrev, stör mig på exempelvis min mamma som har bland annat 20+ jeans och ändå köper nya varje månad, för man måste ju slå till om det är rea.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte köpt kläder sedan september........
har väl rätt mycket att välja på men det mesta har jag tröttnat på eftersom jag har haft plaggen ett tag liksom, köper ändå inte nytt eftersom jag inte orkar bry mig direkt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har rätt mycket kläder. Köper nya kläder ibland, antingen för att jag stöter på kläder jag gillar eller för att jag har ett behov av nya kläder. Upplever det inte som särskilt viktigt i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

tycker det är kul

Jag tycker också det är kul. Fast jag tycker det är kul att köpa saker i allmänhet men jag har inte råd att köpa kläder och sånt stup i kvarten (i nuläget. Kanske ska få barnbidraget dock)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör väll på ungefär samma grej.
Klarar inte av att gå i massa affärer och testa och kolla.
En gång i halvåret, max. Då plockar man på sig allt nytt man behöver.
Om något går sönder fixar man nytt då, men annars kör jag på min "halvårs metod".


   
SvaraCitera

har nästan för mkt kläder...[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Jag tycker också det är kul. Fast jag tycker det är kul att köpa saker i allmänhet men jag har inte råd att köpa kläder och sånt stup i kvarten (i nuläget. Kanske ska få barnbidraget dock)

det är bra att du prioriterar annat om du ej har råd såklart, så pass nödvändigt är det inte, bara kul när man känner att man har pengarna

fast jag borde typ spara och göra något kul istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Har ni massvis med kläder eller har ni det som jag?

massvis, fast använder inte allting[cute]

Pluggis:

Köper ni kläder stup i kvarten?

kaaanskee[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

bara kul när man känner att man har pengarna

Precis. Har bara köpt 1 tröja och det är nån Soc tröja för en hundring. Resten får jag av mamma och det duger väl...

Lounge fact:

prioriterar annat

Jo... Vet inte riktigt vad jag prioriterar men jag hoppas få råd med Gymkort och busskort till det i Maj eller nåt sådant.( Badminton säsongen tar slut då ) Ganska dyrt med buss så det kan kosta en del :/


   
SvaraCitera

Pluggis:

Har ni massvis med kläder eller har ni det som jag?

massvis. fast svårt att hitta något att ta på mig.

Pluggis:

Köper ni kläder stup i kvarten?

periodvis. hänger på min ekonomi för tillfället.


   
SvaraCitera