Aviseringar
Rensa alla

Är det sant ? :O


Ämnesstartare

Att man bränner 100 kalorier på en orgasm [bigsmile] läste det nån stans på nån viktväktar sida


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tror inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl också lite på hur man så att säga framkallar orgasmen i fråga, troligtvis en viss skillnad mellan könen också. Men det är kul att viktväktarna har många vägar att erbjuda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile] dags att skaffa kk alltså, har lagt på mig lite nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men när man får orgasm så drar ju musklerna ihop sejj eller nått så möjligtvis 50 eller nått men 100 låter nog ganska osannolikt


   
SvaraCitera

polymyalgia_reumatika:

dags att skaffa kk alltså, har lagt på mig lite nu..

Åh. Vill också ha men har så dåligt utbud här :c


   
SvaraCitera

tänk dig hur lycklig han blev när han läste detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt för att slippa gymma.


   
SvaraCitera

Att runka i 30 min moste bräna mer än 100 tror jag


   
SvaraCitera

Jämför hur svettig du blev av orgasmen i jämförelse med en liten joggingtur lr nåt, tror inte man bränner mkt kalorier alls.

Sen bör man inte fokusera på detaljer som "åh jag onanerade, drack ett glas jättekallt vatten, och var utomhus i -3 i tjocktröja i 10 minuter", det är småpotäter som om något gör att du överskattar hur mkt kalorier du bränner.

Gör 20 såna här istället så bränner du fler kalorier:
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWSquat.html


   
SvaraCitera

Verkar finnas sjukt många bud..
allt från 450 för 1,5 till 130 för 1h

i det kostdataprogram jag har via skolan så säger man att vid sex med kraftig ansträngning så är det 0,6 kcal/min måttlig ansträngning 0,4 kcal/min sen passiv 0 kcal/min


   
SvaraCitera

"att vid sex med kraftig ansträngning..."
Power-fap tillhör dock inte dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har undersökt detta på fråga olle, och den är inte så många kalorier som bränns, beror på ställning, och vanlig onani görs ofta väldigt inaktivt. har jag hört. eller sett. jag har inte vågat fråga.


   
SvaraCitera