Aviseringar
Rensa alla

är det svårt att vara servitris på en pizzeria? [blush]


Ämnesstartare

funderar på att söka ett sånt jobb nämligen. står liksom att man inte behöver ha utbildning eller erfarenhet och då kan det ju inte vara komplicerat eller svårt att lära sig eller? :C
och andra frågan är om ni tror att man ska följa etikett-regler jättehårt på såna ställen?????? kan inget sånt, kan iofs be mamma lära mig men eh, ja.

hejdå!


   
Citera
Exner

Det är inte svårt, och såvida det är just en pizzeria, är det låga krav på etikett. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på hur fin pizzerian är. Men tror inte det är så jättesvårt iallafall! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Beror väl på hur fin pizzerian är

alltså just den pizzerian har jag aldrig varit på men den ligger på en liten gata precis utanför centrum liksom, så den är nog som en vanlig pizzeria. inte jättefin men inte äcklig heller, hoppas jag [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tro du kommer klara det ganska bra. Har själv serverat på en restaurang och det var inte speciellt svårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i det och sök. Viktiga är väl att du får pengar och inte att du genererar cash till deras företag? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Viktiga är väl att du får pengar och inte att du genererar cash till deras företag?

men jag får ju inte jobbet om jag är dålig :c


   
SvaraCitera
Exner

Rödingajävel:

Skit i det och sök. Viktiga är väl att du får pengar och inte att du genererar cash till deras företag?

Dagens sämsta råd - gratulerar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men jag får ju inte jobbet om jag är dålig :c

Är det provanställning eller? När du väl är anställt har du ju antagligen arbetskamrater att snacka ihop dig med om hur högt tempo ni tänker hålla och dylikt. De hjälper dig säkert. 🙂


   
SvaraCitera

Tycker du ska söka jobbet, är nog inte allt för komplicerat ska du se. Om inte annat får du nog lära dig! Se bara till att du får den lön du är berättigad, pizzerior är väl inte känd för att ha den bästa personal etiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Dagens sämsta råd - gratulerar!

Tycker snarare uppmaningar om att vara lojal mot företaget är det sämsta hon kunde fått. De tjänar pengar på hennes arbete, varför ska man bry sig om någon som utnyttjar en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Är det provanställning eller?

ja [cute] mm ska nog söka. får väl knåpa ihop något om att jag är asbra och så [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg vart och langa gratis kebab till mig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Se bara till att du får den lön du är berättigad, pizzerior är väl inte känd för att ha den bästa personal etiken.

Det är en jävligt viktig grej att tänka på, bra råd!

Kolla med facket vad du ska ha i lön och snacka med arbetskamraterna och se ifall ni får samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja [cute] mm ska nog söka. får väl knåpa ihop något om att jag är asbra och så [cool]

Är du ju också. [cool] Go for it!


   
SvaraCitera