Aviseringar
Rensa alla

Är det värt att läsa på högskolan/universitetet?


Ämnesstartare

Ja, så är det värt att flytta och ta på sig stora studieskulder för att studera på universitet om man inte lever "studentliv" utan sitter hemma mest? Det kanske är en bättre idé att vara självlärd, söka jobb och bo hemma hos päronen?

Bara nyfiken över vad ni tycker, så att jag kan sova gott på natten...


   
Citera
Ämnesstartare

sylar:

Det kanske är en bättre idé att vara självlärd, söka jobb och bo hemma hos päronen?

Nej, man lär sig att ta ansvar, vilket man inte gör om man bor hos päronen, vilket som plus är väldigt jobbigt.

Universitetet, studentliv och skulder for the win! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man använder ordet päron så är man ändåså dum i huvudet


   
SvaraCitera

sylar:

Ja, så är det värt att flytta och ta på sig stora studieskulder för att studera på universitet om man inte lever "studentliv" utan sitter hemma mest

så jag gör,dock får jag ångest när jag tänker på att jag snart har 50 000 i studieskuld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Nej, man lär sig att ta ansvar, vilket man inte gör om man bor hos päronen, vilket som plus är väldigt jobbigt.

Det gör man om man flyttar ut senare också. Så det är ett ganska tjatigt argument som egentligen är inkorrekt.

DMITRI:

om man använder ordet päron så är man ändåså dum i huvudet

Anpassar mitt ordspråk efter graden av efterblivenhet på stället jag skriver.

Tözen:

så jag gör,dock får jag ångest när jag tänker på att jag snart har 50 000 i studieskuld.

Jag får inte ångest utav själva skulden. Utan faktum att jag hade kunnat bo hemma lika gärna eftersom jag ändå bara sitter hemma och känner mig ensam. Hade man varit i sin hemstad hade man haft kontakt med allt folk man växte upp med. Känns nästan som man betalar för att leva sämre...

Det är en sak om man är som lyckoprillarna som tycker att skolan är jätterolig och är närvarande 100% samtidigt som de har lika stort socialt nätverk som min awesomeness.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

DMITRI: om man använder ordet päron så är man ändåså dum i huvudet
Anpassar mitt ordspråk efter graden av efterblivenhet på stället jag skriver.

men det låter så jävla fult och barnsligt. usch. fattar inte hur man kan använda det uttrycket bara, hatar alla som gör det. päron är en frukt, inget annat.


   
SvaraCitera

sylar:

Jag får inte ångest utav själva skulden. Utan faktum att jag hade kunnat bo hemma lika gärna eftersom jag ändå bara sitter hemma och känner mig ensam

vart hade du tänkt plugga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

om man använder ordet päron så är man ändåså dum i huvudet

HAHAHHA! [bigcheers]

sylar:

Det gör man om man flyttar ut senare också. Så det är ett ganska tjatigt argument som egentligen är inkorrekt.

Som "egentligen" är det? Man vill inte flytta ut när man är 27 liksom. Sen flyttar och kan liksom fortfarande inget när man är 30.

sylar:

Utan faktum att jag hade kunnat bo hemma lika gärna eftersom jag ändå bara sitter hemma och känner mig ensam.

Det är du ja...

DMITRI:

men det låter så jävla fult och barnsligt. usch. fattar inte hur man kan använda det uttrycket bara, hatar alla som gör det. päron är en frukt, inget annat.

Vissa känner sig coola och busiga när de säger det. HIHIHIHI.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Vissa känner sig coola och busiga när de säger det. HIHIHIHI.

åh guuuu va busigt då! ehehe he ehe eh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

vart hade du tänkt plugga?

Håller på och pluggar just nu i Uppsala.

DMITRI:

men det låter så jävla fult och barnsligt. usch. fattar inte hur man kan använda det uttrycket bara, hatar alla som gör det. päron är en frukt, inget annat.

För att jag är en jävla copy-cat och råkade kopiera uttrycket av någon bekant. Kan inte säga att jag gillar det uttrycket heller.

EnDumAfrikanskVas:

Som "egentligen" är det? Man vill inte flytta ut när man är 27 liksom. Sen flyttar och kan liksom fortfarande inget när man är 30.

Det behöver inte precis vara när man är 27, men kanske 22-23?

EnDumAfrikanskVas:

Det är du ja...

Ja och vem utgick jag från? Din torrboll [rolleyes]


   
SvaraCitera

Det ÄR värt att läsa på högskolan/universitet!
Större chanser att få bra jobb sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

För att jag är en jävla copy-cat och råkade kopiera uttrycket av någon bekant. Kan inte säga att jag gillar det uttrycket heller.

men grejjen är ju att uttrycket är från typ 70talet och helt ute


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Det ÄR värt att läsa på högskolan/universitet!
Större chanser att få bra jobb sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Det ÄR värt att läsa på högskolan/universitet!
Större chanser att få bra jobb sen!

Ok, det är ett bra argument...

DMITRI:

men grejjen är ju att uttrycket är från typ 70talet och helt ute

Jag hatar saker som är inne. För mig är saker som är inne i själva verket ute och saker som är ute är inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ja, så är det värt

Med tanke på global finanskris och allt vad det heter så är det smartare att studera vidare. Det finns färre jobb på arbetsmarknaden, och det är extra svårt för unga att få jobb eftersom de saknar arbetserfarenhet. Därför kan det vara klyftigt att studera nu, och söka jobb om några år då det förhoppningsvis finns fler.


   
SvaraCitera