Aviseringar
Rensa alla

Är det värt det?


nilea
Ämnesstartare

För ca 2 år sedan så var jag tillsammans med en kille som jag älskade djupt. Vi hade det underbart tillsammans och han är än idag min största kärlek. Efter ett tag så började det dock gå åt helvete då jag fick veta att han höll på med droger, han åkte in och ut från behandlingshem, misshandlade folk, hade aggressionsproblem. Jag mådde fruktansvärt dåligt och tillslut orkade jag inte mer så jag gjorde slut. Efter kanske 6 månader började vi prata igen, vi hade inte kommit över varandra. Han övertygade mig om att han numera skötte sig etc så han fick en till chans, som han sumpade.
Sedan någon månad efter det dick jag kontakt med honom igen, han satt då inne på ungdomsanstalt, vi tappade kontakten. Nu är han på utslussning, han påstår att han är ren och har skärpt till sig, jag träffade honom igår. Nu när vi är tillsammans känns allt bra, jag har varit nere i djup depression sen vi gjorde slut, men när han höll om mig nu så läkte allt. Jag älskar honom, han älskar mig, och vi har båda två mognat. Jag vet dock inte om jag kan ge honom en chans till, dessutom hatar min familj och mina vänner honom. Är det värt det?


   
Citera

Be strong 

personligen hade jag nog fallit för hen, men jag iofs inget att förlora 


   
SvaraCitera
Kudhos

Låter rätt manipulativt. Han säger hela tiden att han är ren och vill ge en ny chans och sen bara faller tillbaka i det gamla. Och du har själv sagt att det har förekommit mer än en gång. Hur många gånger vill du ge det? 


   
SvaraCitera

Den enda som vet det riktiga svaret på den frågan är du själv eftersom du är den som känner honom och er situation bäst, men att du överhuvudtaget ställer frågan bör faktiskt vara en varningssignal. Litar du på honom? Känner du dig helt trygg med honom? Om du tvekar, tycker jag att du ska fundera på om detta verkligen är bra för dig.

Det kan mycket väl vara så att ni båda har mognat, kommit över ert förflutna och kan börja om. Jag tycker dock inte att du ska lägga oron åt sidan utan att du ska lyssna till de känslor som får dig att tveka, för att de finns där av en anledning. 

Personligen har jag varit i en väldigt liknande situation, jag valde dock att släppa taget om honom. Jag tänkte att om han klantat sig så många gånger kan jag inte riktigt lita på att han kommer att sköta sig nu. Jag tänkte att jag inte skulle slösa mer tid på att vara med någon som många gånger behandlat mig väldigt illa, för att jag förstod att jag kunde få så mycket bättre. Jag är glad att jag lämnade honom bakom mig och han sitter numera i fängelse, så det känns ganska skönt att veta att jag inte trodde på honom där och då. Man måste helt enkelt känna efter, jag kände honom tillräckligt väl för att veta att han inte var bra för mig även om jag var kär. Innerst inne tror jag att man vet vad som är bäst för en.

Var inte rädd för att ge honom en till chans om det verkligen känns rätt, men jag får en känsla av att du är tveksam och att du inte litar på honom helt och hållet och det är något som kommer att vara en konstant källa till konflikter och problem om du ändå väljer att vara med honom. Så tänk efter noga!


   
SvaraCitera

Nej det är inte värt det
Den typen av människor slutar i princip aldrig med att förstöra för sig själva, han kommer med största sannolikhet att göra dig besviken, om och om igen


   
SvaraCitera

Det beror inte enbart på drogerna låter det som. Så även om han är ren nu säger det inte att han har blivit av med sina aggressionsproblem. 

Verkligen inte värt att vara tillsammans med en person som kan få en att bli ledsen/må dåligt ofta genom att rikta all sin ilska mot en. Ni kanske kan vara vänner men i ett nära förhållande blir det väldigt destruktivt. Har själv nyligen insett detta, med en kille som har problem med droger och vissa agressionsproblem. Jag är värd någon som kan ta hand om mig, och det är du också. Du ska känna dig trygg.


   
SvaraCitera