Aviseringar
Rensa alla

Är det verkligen ett fel?


Ämnesstartare

Hej, hörde en diskussion i korridoren på min skola idag där några tjejer sa att det är fel för 01or att vara tillsammans eller vara vänner med 02or. Enligt min matte är 01or 17/18 år och 02or 16/17 år. Är det lagligt att vara tillsammans vid den åldern. I så fall är det även moralist rätt eller framstår man som en pedofil? Mellan min mamma och pappa är det 7 år, vilket inte märks (inte för att 7 år är så mycket efter 30 års åldern) men aja hur tycker ni det är?


   
Citera
Ämnesetiketter

bara 1-2 års skillnad jag skulle inte precis bry mig värre om det är en 29 åring och en 14 åring


   
SvaraCitera

Malonexd: är det även moralist rätt eller framstår man som en pedofil?

Det är två olika saker


   
SvaraCitera

123fendas:

Det är två olika saker

maxresdefault.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Det är två olika saker

Ja men vad tycker du själv


   
SvaraCitera

Malonexd:

Ja men vad tycker du själv

jag tycker inte att det är fel för 01or att vara tillsammans eller vara vänner med 02or.

Jag är inte tillräckligt säker på lagen för att svara angående det juridiska.

Jag vet inte vad du "framstår" som, och jag bryr mig inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

jag tycker inte att det är fel för 01or att vara tillsammans eller vara vänner med 02or.

Jag är inte tillräckligt säker på lagen för att svara angående det juridiska.

Jag vet inte vad du "framstår" som, och jag bryr mig inte heller.

Jag är 16 så jag tror inte att jag är en pedofil om jag (som kille) är med 17 åriga tjejer. Inte för att jag vill det. Det var bara en diskussion jag hörde i skolan.


   
SvaraCitera

Malonexd: Jag är 16 så jag tror inte att jag är en pedofil om jag (som kille) är med 17 åriga tjejer.

ingen tror det.


   
SvaraCitera

de är korkade
finns gott om korkade människor


   
SvaraCitera

Man är byxmyndig när man är 15, så det är inget i lagen som säger att det är fel heller


   
SvaraCitera
evene

123fendas:

Det är två olika saker

Nah inte riktigt


   
SvaraCitera
evene

I din ålder så kan det anses konstigt att vara tillsammans med någon som är 1 eller 2 år yngre. Det beror bara på att i din ålder så sker det så pass mycket i utvecklingen så att 1 år kan göra stor skillnad. 

Men om dina föräldrar har 7 år mellan sig så har de fortfarande utvecklats lika mycket, försökte förklara bra menmen


   
SvaraCitera

evene:

Nah inte riktigt

1. Att framstå som moraliskt felande betyder inte att man är moraliskt felande

2. att vara pedofil är inte ens moraliskt fel. det är att ha sexuell kontakt med barn som är moraliskt fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:
I din ålder så kan det anses konstigt att vara tillsammans med någon som är 1 eller 2 år yngre. Det beror bara på att i din ålder så sker det så pass mycket i utvecklingen så att 1 år kan göra stor skillnad. 

Men om dina föräldrar har 7 år mellan sig så har de fortfarande utvecklats lika mycket, försökte förklara bra menmen

Jag tycker inte det är så konstigt. Det är ju liksom lagligt. Jag känner personer i min ålder som är bra vänner med personer som är 1 år äldre. Sedan har väl alla en åsikt om det är fel eller inte. Själv tycker inte jag det, vad tycker du?


   
SvaraCitera

Malonexd: Det är ju liksom lagligt.

Det finns många lagliga sätt att vara konstig.


   
SvaraCitera