Aviseringar
Rensa alla

Är det verkligen ett fel?


Malonexd:
Hej, hörde en diskussion i korridoren på min skola idag där några tjejer sa att det är fel för 01or att vara tillsammans eller vara vänner med 02or. Enligt min matte är 01or 17/18 år och 02or 16/17 år. Är det lagligt att vara tillsammans vid den åldern. I så fall är det även moralist rätt eller framstår man som en pedofil? Mellan min mamma och pappa är det 7 år, vilket inte märks (inte för att 7 år är så mycket efter 30 års åldern) men aja hur tycker ni det är?

Alltså vadfan. Nej det är absolut inte pedofilt någonstans. Sen är det hebefilt ni menar. Det är fel när en 18åring är ihop och har sex med en 14åring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Alltså vadfan. Nej det är absolut inte pedofilt någonstans. Sen är det hebefilt ni menar. Det är fel när en 18åring är ihop och har sex med en 14åring.

Tycker du dock att det är moraliskt fel? Om du skulle se en 01a och 02a tillsammans (eller kanske bara vänner), och du skulle veta åldern på båda parterna, hur skulle du reagerat?  


   
SvaraCitera

Inte alls fel. De flesta jag känner har kompisar som är äldre/yngre, vissa är tillsammans med någon äldre eller yngre också. 


   
SvaraCitera

Det är inte moraliskt fel.


   
SvaraCitera

Malonexd:

Tycker du dock att det är moraliskt fel? Om du skulle se en 01a och 02a tillsammans (eller kanske bara vänner), och du skulle veta åldern på båda parterna, hur skulle du reagerat?  

Jag hade inte reagerat eller tyckt att det var moraliskt fel någonstans. Att vara kompis med någon som är ett år yngre är inget konstigt alls. Jag är kompis med några som är nästan 3år yngre än mig och jag är 22 (fyller 23 i december). Jag hade inte reagerat alls.


   
SvaraCitera

Malonexd: eller framstår man som en pedofil? Mellan min mamma och pappa är det 7 år,

din mamma måste vara peddoMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

din mamma måste vara peddoMycket glad

Tror inte det för båda är liksom vuxna och är förbi puberteten men aja alla har ju olika åsikter 


   
SvaraCitera

Malonexd: Tror inte det för båda är liksom vuxna och är förbi puberteten men aja alla har ju olika åsikter

Så om båda inte är vuxna men det skiljer 1 år mellan dem, så kan det vara olagligt??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

Så om båda inte är vuxna men det skiljer 1 år mellan dem, så kan det vara olagligt??

Va? Du sa nyss att min mamma var en pedofil och jag gav min subjektiva åsikt om det. Jag har aldrig sagt att det var olagligt 


   
SvaraCitera