Aviseringar
Rensa alla

Är det viktigt att politiker syns online?


time
 time
Ämnesstartare

Den nya regeringen är sämre på att ta plats online, skriver SvD - varken demokratiministern eller -framtidsministern har nyttjat den digitala arenan! Alliansen var betydligt mer aktiva, speciellt när det kom till Twitter, där de smidigt kunde dela information och samtala med väljare. "Snygg-ministern" Gabriel Wikström gör dock twittersuccé med en otippad turkisk fanbase, ett undantag i den annars ganska onlineskygga regeringen.

regeringen-3944.JPG

Hur viktigt är det för dig att du kan följa politiker online? 


   
Citera

time: Jätteviktigt! Jag vill följa den jag tycker är intressant smidigt.


   
SvaraCitera

Ja. SD:s framgång de senaste åtta åren är ett bevis på det. 


   
SvaraCitera

Det är väl viktigt att politiker är med och syns på de arenor där folk är som mest tillgängliga, och nätet har ju blivit en såndär samlingsplats pga flexibiliteten och enorm informationstillgänglighet. Det kommer bara bli viktigare med tiden att visa sig på nätet. Däremot så kanske man inte ska skynda på utvecklingen utan låta den komma självmant. Alla politiker har inte uppgifter av det slag att de kräver kontakt med opinionen.


   
SvaraCitera

Fingerprints: Ja. SD:s framgång de senaste åtta åren är ett bevis på det.

Tänkte detta också.

Även rasistiska uttalanden på nätet verkar leda till framgång.


   
SvaraCitera

time: Det är inte viktigt alls, jag hämtar information från andra medier istället.

14.3%

1 st


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Det är väl viktigt att politiker är med och syns på de arenor där folk är som mest tillgängliga, och nätet har ju blivit en såndär samlingsplats pga flexibiliteten och enorm informationstillgänglighet. Det kommer bara bli viktigare med tiden att visa sig på nätet. Däremot så kanske man inte ska skynda på utvecklingen utan låta den komma självmant. Alla politiker har inte uppgifter av det slag att de kräver kontakt med opinionen.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Tycker det är väldigt viktigt! Blivit rätt bortskämd med närheten till många politiker så känner gärna att jag vill ha det nu med. Upplever dock inte att mina favoriter är onlineskygga utan de jag vill följa har jag kunnat följa så smidigt så. Party


   
SvaraCitera

time: "Snygg-ministern" Gabriel Wikström

han var inte så snygg
är besviken


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är mycket viktigare att det de säger är bra, än att det behöver ske på Twitter. Faktum är, undvik missförstånd och används artiklar eller bloggar, när ni politiker vill nå ut till allmänheten. 140 tecken kan vara frestande för en oneliner mot det där jävla dumhuvudet i Andra Lägret, men det är inte tillräckligt med utrymme för att kunna nyansera förslag och ideologiska idéer. Kom på att säga bra saker på ett kort sätt - då är Twitter fritt fram. 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Blivande_japan:

han var inte så snygg
är besviken

Tyckte han var bedårande Rodnar


   
SvaraCitera

Nej, det är rätt irrelevant


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är väldigt viktigt. Sen finns det ju andra ställen än Twitter att synas på. Tycker exempelvis att det är förträffligt att Gustav Fridolin har en podcast, är aktiv på Instagram och har startat en YouTube-kanal!


   
SvaraCitera

time:

Tyckte han var bedårande Rodnar

då är nog fridolin snyggare!


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt vad jag ska svara för att: Jag är ingen twitter-följare, men jag tycker att se politiker hålla på med exempelvis twitter känns... jag vet inte, oseriösa på något sätt. Tur att jag inte kollar in twitter o vilka politiker som håller till där, det man inte vet har man inte ont av? ;D

Hjärta


   
SvaraCitera