Aviseringar
Rensa alla

Är detta att sälja sig?


Ämnesstartare

Vi tar ett exempel:
en kille och en tjej skriver och bestämmer sig för att ha sex, tjejen säger att hon går med på det om hon får 1000 kr. Men hon säger sedan att hon inte gör det enbart för pengarnas skull utan det är mer en bonus men hon vill ändå ha dessa?
Kan man säga att tjejen har sålt sig? 


   
Citera
Ämnesetiketter

svår fråga juridiskt sätt har hon säljt sig då hon har fått betalt att ha sex  


   
SvaraCitera

vA? värför behöver du ens fråga det här är ju ren prositituion , inge fel me d dock Cool


   
SvaraCitera

glowing:
vA? värför behöver du ens fråga det här är ju ren prositituion , inge fel me d dock Cool

Prostitution är hemskt. 


   
SvaraCitera

PWr:

Prostitution är hemskt. 

Du är galen tycker du inte människor har rätten att bestämma över sina egna kroppar?


   
SvaraCitera

glowing:

Du är galen tycker du inte människor har rätten att bestämma över sina egna kroppar?

det finns 2 prostitution 1 är det frivilliga du väljer själv 2 du är tvingad in i det 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

det finns 2 prostitution 1 är det frivilliga du väljer själv 2 du är tvingad in i det 

Ja men jag betraktar nummer 2 som slaveri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glowing:

Du är galen tycker du inte människor har rätten att bestämma över sina egna kroppar?

Fast de riskerar ju att bli utnyttjade och mår knappast bra av det? Ingen människa vill hålla på med sånt egentligen 


   
SvaraCitera

Ananas2227:

Fast de riskerar ju att bli utnyttjade och mår knappast bra av det? Ingen människa vill hålla på med sånt egentligen 

Det finns säkerligen människor som vill kanske inte många men det finns. 


   
SvaraCitera

glowing:

Du är galen tycker du inte människor har rätten att bestämma över sina egna kroppar?

Jo såklart. Frågan blir ju då om de flesta prostituerade bestämmer över sina kroppar? Tror inte det..


   
SvaraCitera

PWr:

Jo såklart. Frågan blir ju då om de flesta prostituerade bestämmer över sina kroppar? Tror inte det..

ja? k ? som jag sa om dom själva inte vill sälja sig själva är det mer slaveri än prostitution. fortfarande inget fel med prostitution


   
SvaraCitera

glowing:

ja? k ? som jag sa om dom själva inte vill sälja sig själva är det mer slaveri än prostitution. fortfarande inget fel med prostitution

har du sett ens tjejer som säljer sig själva?


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

har du sett ens tjejer som säljer sig själva?

nope. Såg dokumentär hur det var i tyskland eller nåt dom flesta verkade inte vilja men det finns alltid någon som vill


   
SvaraCitera

glowing:

nope. Såg dokumentär hur det var i tyskland eller nåt dom flesta verkade inte vilja men det finns alltid någon som vill

exakt då ska du nog inte säga att det är ok med prostitution 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

exakt då ska du nog inte säga att det är ok med prostitution 

VA? Jag förstår ju att det finns människor som inte vill jobba med det och dom som blir tvingade men det är fortfarande ett jättebra sätt att tjäna pengar och d finns folk som vill jobba med att ha sex


   
SvaraCitera