Aviseringar
Rensa alla

Är detta att sälja sig?


glowing:

VA? Jag förstår ju att det finns människor som inte vill jobba med det och dom som blir tvingade men det är fortfarande ett jättebra sätt att tjäna pengar och d finns folk som vill jobba med att ha sex

kom till malmö ska du få se vad riktiga prostitutioner känner sig 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

kom till malmö ska du få se vad riktiga prostitutioner känner sig 

mmm Beskriv värför du tycker prostitution är dåligt


   
SvaraCitera

glowing:

mmm Beskriv värför du tycker prostitution är dåligt

först av allt kvinnan får sällan betalt för det


   
SvaraCitera

glowing:

VA? Jag förstår ju att det finns människor som inte vill jobba med det och dom som blir tvingade men det är fortfarande ett jättebra sätt att tjäna pengar och d finns folk som vill jobba med att ha sex

För att bygga på // om prostitution inte var lagligt där hade dom ju legat på gatan och ätit ur soptunnorna


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

först av allt kvinnan får sällan betalt för det

VA jag har litterärt sagt 10 gånger det här är inte prostitution för mig. Det här ser jag som slavhandel / uthyrning 


   
SvaraCitera

har du själv sålt dig själv eller?


   
SvaraCitera

Det finns väl "prostitution" och "prostitution". Dels den lägre klassen som ställer upp på ett knull eller snarare en spermatömning för någon eller ett par tusenlappar. Enl min åsikt en ganska snuskig människohandel.

Sedan har vi de sk "call girls" eller lyxprostituerade som ofta följer med företagsledare och som även figurerar hos toppen av företagsledares affärstransaktioner. Ett ex är när företag A ska genomföra en stor affär med företag B som kanske handlar om en affär på ett antal miljarder $$$$$ så ska naturligtvis affären avslutas med ett antal call girls. Ett antal brudar som vanligtvis även följer med och är sk "sällskapsdamer" och ALLTID är både välutbildade och språkkunniga. Dom dom här brudarna hyr man inte per timma utan per dygn och de ställer knappast upp på lägre belopp än dryga 100.000 kronor per dygn. Vanligtvis ligger dygnstaxan på över 250.000 kronor per dygn. Men detta är inga brudar som åker tunnelbana till sina träffar utan kör Ferrari och har absolut senaste dyraste modekläderna från Paris. Arvodet de här brudarna får går ju knappast in på ett Nordea- eller Swedbankskonto i Sverige utan på ett investeringskonto brudarna har i ex Luxenburg eller Schweitz.

Prostitution som prostitution? Den lär i vart fall aldrig försvinna hur mycket vänstertrollen rasar och feministerna misstycker.   Skadeglädje


   
SvaraCitera
time
 time

stoner: Den lär i vart fall aldrig försvinna hur mycket vänstertrollen rasar och feministerna misstycker.

Har inget med feminism att göra. Prostitution kommer inte försvinna förrän män lär sig att kvinnor inte är handelsvaror. Glad Så länge män är desperata nog att betala för någon annans kropp och tycker det är rätt och rimligt att göra det så kommer utsatta kvinnor i behov av pengar sälja sig.


   
SvaraCitera

time: Har inget med feminism att göra. Prostitution kommer inte försvinna förrän män lär sig att kvinnor inte är handelsvaror. Glad Så länge män är desperata nog att betala för någon annans kropp och tycker det är rätt och rimligt att göra det så kommer utsatta kvinnor i behov av pengar sälja sig.

Jag försvarar inte prostitution i Sverige på något sätt. Å andra sidan är jag lika mycket emot ett förbud.

Vad jag syftade på när jag nämnde vänstertroll och feminister var att det just var dessa som röstade igenom den så omdiskuterade sexköpslagen. Enl Wikipedia...

Innan sexköpslagen trädde i kraft var koppleri förbjudet liksom bordeller. Under sent 1990-tal uppstod dock krav på att kriminalisera köp av sexuella tjänster. Inger Segelström (S) och Margareta Winberg (S) var två av förgrundsfigurerna i kampen för denna lagändring. I justitieutskottet motsatte sig Moderaterna och Folkpartiet lagen med motiveringen att den inte skulle bli effektiv, medan Kristdemokraterna förutom köp ville kriminalisera även försäljning av sexuella tjänster. I Sverige var en majoritet av både män och kvinnor emot sexköpslag.

I vårt välfärdshöga land är det naturligtvis ingen kvinna som behöver ägna sig åt prostitution oavsett om de har en anställning, är arbetslösa och går på A-kassa eller går på sk socialbidragsnorm eller är studerande. ALLA ska kunna klara sig på den lön eller de bidrag genom de bidragssystem vi har.

En grupp prostituerade är alla narkotikamissbrukare som måste försörja sitt narkotikamissbruk genom att sälja sexuella tjänster. Om nu dessa knarkande kvinnor har så liten insikt i sin framtid så att de inte inser att de bör sluta med sitt missbruk och istället fortsätter knarka och försörjer sitt missbruk med prostitution så är naturligtvis detta i sig beklagligt. Men vad är alternativet? Att de ska börja med stölder och/eller rån istället för att försörja sitt missbruk? Många (vissa) knarkare vill helt enkelt inte in på avvänjning och behandling.

Den största gruppen prostituerade i Sverige idag är vanliga "medelsvenssonkvinnor". Kvinnor som har både lägenhet och jobb men som vill öka sin välfärd med lite extra snabba skattefria inkomster. Känner själv två kvinnor som båda har jobb. Den ena som undersköterska och den andra som kassörska på en stormarknad. De har tröttnat på att bo i hyreslägenhet ute i förstadsgettot. Vid sidan om sina fasta anställningar har de extrainkomster som just prostituerade för att nyligen ha köpt egna fastigheter i de "fina" villakvarteren och dessutom kunna ha råd att köpa nya fina bilar i halvmiljonklassen. Detta är inga brudar man hittar på nätet utan de har sin fasta kundkrets. Vanligtvis gifta män som även dom bor i de "fina" villakvarteren med fru och barn men där sexlivet med sin fru har trappat av.

Så man ska kanske inte bara ska se "sexindustrin" i svart. Sedan tog de även upp ämnet i ett SVT program för ett par år sedan där vissa påstod att skulle prostitutionen totalt försvinna så skulle antalet våldtäkter öka dramatiskt. Frågan är vad som är värst? Prostitution eller våldtäkter? Javisst, mannan är skurken... det kan jag hålla med dig om.

Vad beträffar övriga världen, främst Afrika och u-länder i Sydamerika och Asien är prostitution det enda sättet för många familjer att överleva. Där kan knappast vi svenskar sitta med pekpinnar och ha åsikter om vad som är rätt eller fel såvida inte Sverige ska börja betala ut socialbidrag till alla världens fattiga.

Sorry för långt inlägg. Rodnar


   
SvaraCitera
sies
 sies

Om hon går med på att ha sex för pengarna så är det att sälja sig själv. 


   
SvaraCitera

Ja hon har sålt sig isåfall


   
SvaraCitera