Aviseringar
Rensa alla

är detta okej? 🙁


Kviq
 Kviq

upponer:

hur ska jag prata om det då ?

bara börja prata om långdistansgrejen och se hur han tycker att det är. och vad ni har för gränser i ert förhållande.

upponer:

innan han hade mig så har han sagt att han var en "player" men att han inte är det längre

vem säger ens något sådant :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

fråga honom hur han ser på otrohet och vad som är okej för honom?

han tycker inte det är okej med att vara otrogen, han har sagt om jag var otrogen så skulle han lämna mig och aldrig vara med en tjej igen. Men jag skulle aldrig vara otrogen, aldrig.


   
SvaraCitera

upponer:

han tycker inte det är okej med att vara otrogen

ja, fast det var inte det jag menade. var tycker han att gränsen går för otrohet, för honom?

har han bara sagt vad du inte får göra? han måste ändå ha tankar om sin egen "möjlighet" till otrohet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

vem säger ens något sådant :S

han sa det


   
SvaraCitera

upponer:

tycker ni det är okej att göra såhär eller vad tyder detta på?

Jag känner igen mig så i det som du skriver! Jag har själv haft ett långdistansförhållande och vet hur jobbigt det kan vara. Jag förstår att det hög till i ditt hjärta när du upptäckte att din kille skriver med andra tjejer för jag har också varit med om det. Du får jättegärna skriva till mig i PM om du vill prata mera 🙂


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

upponer:

han sa det

var en retorisk fråga. som i "låter ju lite skumt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Jag förstår att det hög till i ditt hjärta när du upptäckte att din kille skriver med andra tjejer för jag har också varit med om det.

ja det gjorde ju det..men jag säger inte att han inte får prata med tjejer, det spelar ju ingen roll så killar eller tjejer, så svartsjuk är jag inte. Men på en dejt sida, så undrar jag vad han egentligen håller på med, förstår han inte själv vad han gör och varför. Frågade honom varför han tar kontakt med tjejer som han inte känner och då börjar han anklaga mig: Amen du pratar ju med killar, du pratar med alla dina killar på din skola med alla. Och det är ju helt sjukt, för det gör ja ju absolut inte, jag pratar knappt med någon mer än med mina kompisar och jag hälsar bara på några som man har en del kurser o så tillsammans. Jag vet inte hur jag ska göra för att han ska förstå. Jag vill inte att han ska börja prata med tjejer sådär, för det känns som han skiter i mig och försöker få kontakt med andra tjejer[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

var en retorisk fråga. som i "låter ju lite skumt"

jag vet inte. Han hade en tjej innan mig som han inte brydde sig om sa han och hon bodde där han bor, men han gjorde slut med henne för att han var kär i mig och nu är vi tillsammans. Men innan henne så var han ute o festade och hade sex o raggade, men det var aldrig något seriöst. Men han säger att han inte är så längre, och det var typ 1 ½ år sedan, men man kanske kan förändras.


   
SvaraCitera

upponer:

Men på en dejt sida

Känner igen mig ännu mer...Det är inte kul att råka ut för det som du gjort. Förstår att du blir osäker på en massa saker, men försök att verkligen få honom att förstå hur du känner. Prata med honom i en lugn ton och undvik att bli arg och börja bråka för det kommer bara göra att ni glider ifrån varandra. Sedan tycker jag inte heller att det är fel om du skulle fortsätta att läsa hans mejl. Du måste ju få reda på varför han beter sig som han gör och om han inte själv berättar, så får du ju ta reda på det själv 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

tycker ni det är okej att göra såhär eller vad tyder detta på?

För mig personligen hade det givetvis inte varit ett acceptabelt beteende mönster, att min partner småflörtar virtuellt vid sidan av vårt förhållande.

Men gå inte händelserna i förväg, din kille kanske är medlem där av ett annat avseende, att chatta. Men å andra sidan finns det miljontals sajter som lämpar sig betydligt bättre. Ifrågasätt honom så finner du en utväg.


   
SvaraCitera

Säg till honom. Prata med honom. Berätta att det du inte gillar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

han blev bara arg och lade på telefonen, frågade bara varför han tar kontakt med tjejer som han inte ens känner och att han skrev med några dagen innan jag kom till honom. men han sa bara lägg av och lade på..

Jag tycker att du var modig! tror jag förstår honom, varför han la på, men var nog bara för att han är rädd..jag känner ju inte er, men jag kan gissa. han tycker kanske att du överragerar, om två personer som är ihop tycker jag ska kunna prata om sånt här! det är faktiskt viktigt..


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

upponer:

men man kanske kan förändras.

klart att man kan. hur gamla är ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

klart att man kan. hur gamla är ni?

ja, jag är 17 och han ska fylla 19


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öh jag har direkt inte läst hela tråden men jag såg på något hörn där du sa att han brukar läsa din mejl en gång, det är väl bara att säga att du tänkte kolla på hans mejl för en gångs skull och säga att du såg detta, och prata med han om det?[surprised]


   
SvaraCitera