Aviseringar
Rensa alla

Är detta trams eller?


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det blir alla. Kroppen fungerar så.

jag måste även tillägga att efter den incidenten så blev jag även plattfotad. Trots att jag har inlägg, så brukar "valken" alltid sjunka och jag får otroligt ont i vaderna/benen.

Jonnybravo91:

Ät enligt tallriksmodellen efter hur mycket du tränar och ät varierad kost. Bäst är om du gör all mat själv och undviker halvfabrikat eller övrigt skit.

Tränar dock inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag måste även tillägga att efter den incidenten så blev jag även plattfotad. Trots att jag har inlägg, så brukar "valken" alltid sjunka och jag får otroligt ont i vaderna/benen.

Jonnybravo91:

Förövrigt låter du hypokondrisk.

Anura:

Tränar dock inte [crazy]

Då äter 50% grönsaker, 25% kolhydrater och 25% protein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Förövrigt låter du hypokondrisk.

Ja, antar att jag låter hypokondrisk. Men jag kan inte säga att jag inte får ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din tarm renar sig själv. Du dödar bakteriefloran i tarmen om du sköljer den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Men jag kan inte säga att jag inte får ont.

Jonnybravo91:

The power of the mind is overwhelming.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Din tarm renar sig själv. Du dödar bakteriefloran i tarmen om du sköljer den.

Gör man? hur vet du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Gör man? hur vet du det?

Dr. Nancy L. Snyderman, a surgical oncologist at the University of Pennsylvania:

Colonics, as the practice is called, has no known medical value and risks damage to the rectum or bowel. The bowel is not “dirty” and, unless disease or medication interfere, nature does a fine job of clearing out wastes. If you are concerned about unwholesome substances in your body, drink lots of water to help your body get rid of them.

​Källa

Dr. Nancy Snyderman

Hade bara hört talas om det, men hittade en säker källa efter en snabb google:ing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det blir alla. Kroppen fungerar så.

Hur kommer det sig att jag får slem i avföringen? Dem säger att man har bara slem om man har gamla slaggprodukter (gammal avföring) och behöver tarmrensning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur kommer det sig att jag får slem i avföringen?

Tror du spenderar för mycket tid med ditt bajs.

Anura:

Dem säger att man har bara slem om man har gamla slaggprodukter (gammal avföring) och behöver tarmrensning.

Jonnybravo91:

Tarmen är inte på bästa humör alltid. Men sättet man löser det på är genom ändrad kost och inte via tarmrengöring. Det är endast ett nytt påfund för att tjäna pengar, som i själva verket inte är varken bra eller dålig för kroppen.

xsaosinx:

Din tarm renar sig själv. Du dödar bakteriefloran i tarmen om du sköljer den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur kommer det sig att jag får slem i avföringen? Dem säger att man har bara slem om man har gamla slaggprodukter (gammal avföring) och behöver tarmrensning.

Vissa kroppar producerar mer slem än andra. Folk med IBS producerar oftast mer slem. Slemmet är lubrikering som finns naturligt i tarmen i mer eller mindre mängd.

Gå till en doktor om du är genuint orolig. Vet inte om du redan gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Gå till en doktor om du är genuint orolig. Vet inte om du redan gjort det.

Jo, det har jag varit. Men han diagnotiserade mig som att jag hade IBS. Men jag har svårt att tro att jag har det, hur fan kan jag få det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo, det har jag varit. Men han diagnotiserade mig som att jag hade IBS. Men jag har svårt att tro att jag har det, hur fan kan jag få det? [shake]

Det är det ingen som vet. Något har väl rubbat bakteriefloran i magen och tarmarna. Finns massor av grejer som kan rubba den. Depression, stress, kryddstark mat, kaffe, värktabletter, etc.

Varför skulle du inte kunna ha fått det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Varför skulle du inte kunna ha fått det?

Det är därför det är konstigt. För att jag fick dessa besvär - förmodligen IBS, då jag inte gick på toan den gången.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Varför skulle du inte kunna ha fått det?

Skulle jag kunna få IBS pga den gången jag inte gick på toan?:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är därför det är konstigt. För att jag fick dessa besvär - förmodligen IBS, då jag inte gick på toan den gången.

Du kanske har det eftersom att du oroar dig så mycket över det? Möjligt scenario:

*Någonting (för tillfället okänt) rubbar bakteriefloran.

*Du börjar övertänka allt det här och stressar upp dig själv.

*Stressen gör att din tarm aldrig får en chans att återhämta sig.

Anura:

Skulle jag kunna få IBS pga den gången jag inte gick på toan?:S

Låter inte troligt. Verkligen inte. Tror att du skulle skita ner dig, alternativt spy upp ditt bajs innan din tarm "gick sönder" av att du inte bajsade. Såvida du inte var brutalt förstoppad och gick i typ över en vecka utan att skita.


   
SvaraCitera