Aviseringar
Rensa alla

Är detta våldtäkt enligt dig?


AmenHoeStepp:

Jo, det är det, att vissa uttrycker rädsla för att kriterierna för våldtäkt relativiseras innebär inte att den positionen är prevalent.

är det så osannolikt att det rimligen blir aktuellt för dig att gå in och klaga på en främlings privata vittnesbörd, menar du? 

nä det är det inte skärp dig lol

du visar bara din ideologiska dogmatisk, som du håller på.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: är det så osannolikt att det rimligen blir aktuellt för dig att gå in och klaga på en främlings privata vittnesbörd, menar du?

Ja.


   
SvaraCitera

Hahahah Wtf om båda var med på det innan och under samlaget så kan det ju omöjligt vara våldtäkt...


   
SvaraCitera

AmenHoeStepp:

Ja.

så du anser det väsentligen lika osannolikt att någon uppfattar det som att "idag räknas det ju som våldtäkt bara man ångrar sig" som att någon, typ, lyfter ett tre ton tungt granitblock eller överskrider ljusets hastighet? eller har hittat bevis för att hitler åkte tillbaka i tiden och planterade modern teknologi i antikens egypten? eller något annat som på riktigt är verklighetsfrånvänt nog att befoga misstro i en informell kontext?

nej, det är det inte. du har superfel och du är störtlöjlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Hahahah Wtf om båda var med på det innan och under samlaget så kan det ju omöjligt vara våldtäkt...

Man vet aldrig folk tänker här så Icke!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej inte alls.

Men visst finns det en del människor som gärna skulle se att det vore så. Men det kan bara finnas tvivelaktiga motiv bakom ett sånt ställningstagande.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Det är långt ifrån våldtäkt. Hur tänker människan egentligen?? Om man har vart med på det från första början så räknas det INTE som våldtäkt. Hade en kompis som sa precis samma sak då hon gärna ville att killen hon hade sex med skulle få betala skadestånd etc. Hon var ju med på det men sen sa hon att hon ångrade sig och att det räknas som våldtäkt om man ångrar sig. Helt absurt. 


   
SvaraCitera

Nej, det är inte våldtäkt.

Och ja,  AmenHoeStepp, det finns tjejer som har en felaktig syn på vad en våldtäkt är och som ljuger om att de blivit utsatta för en. Det är allmän vetskap för alla som inte ständigt ser världen utifrån ett "kvinnor är alltid offer"-synsätt. 


   
SvaraCitera

Niklas
Och ja,  AmenHoeStepp, det finns tjejer som har en felaktig syn på vad en våldtäkt är och som ljuger om att de blivit utsatta för en. Det är allmän vetskap för alla som inte ständigt ser världen utifrån ett "kvinnor är alltid offer"-synsätt. 

nej det är en extremt ovanlig esoterisk åsikt som endast 0.0001 % av befolkningen någonsin varit i närheten av att vidröra med sitt neurala nätverk.

det finns heller knappt några människor som någonsin hört uttrycket "sol-och-vårare". använder någon det uttrycket så är det mest sannolikt att den skrev fel och egentligen menade rabarberpaj.


   
SvaraCitera

Säg till hennes föräldrar och visa för dem vad hon har skrivit.

Då kommer hon få reda på det från dem och hon kommer skämmas men också lära sig en läxa.

Om du uppfattar det som ett hot så anmäl henne för förtal.


   
SvaraCitera

Ja det är våldtäckt. Oftast gnäller killen tills tjejen släpper garden när hon inte är villig.  En tjej hade aldrig kallat det för våldtäckt om hon inte var med på första början.


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow: Nej

Och det låter rätt självklart. Visst kan man efteråt ångra sig, det kan jag gå med på.
Men är båda med på det från början så är det överenskommet, och därmed heller ingen våldtäkt.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: du är störtlöjlig.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
nej det är en extremt ovanlig esoterisk åsikt som endast 0.0001 % av befolkningen någonsin varit i närheten av att vidröra med sitt neurala nätverk

Det tror jag inte. Däremot är vanligt folk i regel inte särskilt insatta i frågor som dessa som mest diskuteras inom identitetsvänstern och liknande. För alla som dock följer med i nyheter, diskuterar dessa frågor och har lite kunskap om det så menar jag att fenomenet "tjej ångrar sig dagen efter, anmäler för våldtäkt" är välkänt. 


   
SvaraCitera

Niklas:

Det tror jag inte. Däremot är vanligt folk i regel inte särskilt insatta i frågor som dessa som mest diskuteras inom identitetsvänstern och liknande. För alla som dock följer med i nyheter, diskuterar dessa frågor och har lite kunskap om det så menar jag att fenomenet "tjej ångrar sig dagen efter, anmäler för våldtäkt" är välkänt. 

det menar jag också, men den ständigt lika tappre är i full färd med att förneka det. se ovan.


   
SvaraCitera