Aviseringar
Rensa alla

Är detta verkligen sååå fel o konstigt??


fortsätt så.

dem där supersociala och blabla
missar istället skolan.


   
SvaraCitera

“Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one.”
//Bill Gates 🙂

Nej men plugga på, du har bara inte hittat folk som värdesätter samma sak som du. Jag var en av de som gillade att plugga i min klass förut och nu i gymnasiet går jag i en klass med massa sånna [wink] Låt inte vänner stå i vägen för att du ska kunna uppfylla drömmar.

Sen är det inte ett måste att du ska vara social hela tiden. Usch det var så jobbigt i 6:an kommer jag ihåg när man plötsligt skulle vara vän med alla i hela årskursen och krama 100 pers varje dag, dela klubbor med varandra yada yada yada. Det duger med ett par nära vänner som du litar på om du känner att du är nöjd med det 🙂


   
SvaraCitera

DeGenius:

spela musikaliska instrument

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Du verkar normal och vanlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeGenius:

Ok, det blev rätt långt...men e jag onormal som inte orkar umgås med alla hela tiden och vara supersocial och engagerad i socialgrejen...
snälla svara!

Jag var tvungen själv att välja vara social och få sämst betyg eller osocial och en framtid. Annars skulle jag aldrig orkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeGenius:

Hej, jag är en tjej som inte orkar bli kompis med alla jag ser

DeGenius:

Jag har inga problem med att få kompisar eller vågar inte att prata med och inför folk, för jag är faktiskt väldigt bra på att få kompisar om jag vill och så har jag INGEN scenskräck och vågar prata med typ..alla i princip.

Känner igen mig mycket.

DeGenius:

och veta vad alla i hela skolan/årskursenn heter och hålla redan på alla skvaller och allt det där.

Kan dock inte låta bli att snoka, i hemlighet.
Folk är bara faschinerande, i mina ögon. Allt är så intressant.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

DeGenius:

men e jag onormal som inte orkar umgås med alla hela tiden och vara supersocial och engagerad i socialgrejen...

Varför skulle det ens vara onormalt? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Varför skulle det ens vara onormalt?

För dem som jag är med i skolan vet typ vad alla heter och i vilken klass de går i, fast de inte känner dem[confused] Och det gör inte jag för det går trettio elever i varje klass och 6 klasser i varje årskurs[cry]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

DeGenius:

För dem som jag är med i skolan vet typ vad alla heter och i vilken klass de går i, fast de inte känner dem[confused] Och det gör inte jag för det går trettio elever i varje klass och 6 klasser i varje årskurs[cry]

Exakt. Vad är det konstiga? ^^

Jag känner förvisso till alla i min årskurs, men vi är inte ens hundra stycken. Klasserna under mig har jag koll på kanske ett tiotal.

De klasser som tidigare varit över mig har jag haft rätt bra koll på, men som sagt - liten skola. Du har stor skola. Palla bry sig om annat folk än de som man umgås med/har någon connection till. Och blir det nödvändigt att lära känna nya människor är det ju sin sak och någonting som du får göra då.


   
SvaraCitera