Aviseringar
Rensa alla

Är du ateist/troende?


Kakaoxo:

halvtroende [blush]

halvateist? [blush]


   
SvaraCitera

Nachac:

Och då är det fler än man tror som ogillar det?

Faktiskt. Varje aktion föder en reaktion. Ärligt talat dock; det är förbannat kymigt av folk att tro att religion blir mindre ... "bakom", bara för att den kommer från ett land som ligger långt bort.


   
SvaraCitera

Nachac:

Trodde nästan att jag var den enda som tyckte det.

Absolut inte 🙂 Och jag är så otroligt trött på alla västerländska yuppies som "konverterar" till Buddhism för de tycker det är en inne och häftig grej. Hela Buddhistiska tron är full av hål som de inte kan förklara och det genomsyrande budskapet är varken positivt eller hjälpsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

Buddhistiska tron är full av hål som de inte kan förklara och det genomsyrande budskapet är varken positivt eller hjälpsamt.

Framför allt detta är min nagel i ögat. Hela inställningen strider emot mina principer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

halvateist? [blush]

mm[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir ju intressanta diskussioner här.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agnostikrr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Jag behöver ingen teddybjörn.

[love]


   
SvaraCitera

mittimellanbarn:

Ateist (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Ateist (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

mittimellanbarn:

Troende (Du röstade på detta alternativ)

Jag tror, men är inte direkt någon extremist


   
SvaraCitera

mittimellanbarn:

Ateist (Du röstade på detta alternativ)

Röstade på detta men är nog egentligen snarare agnostiker.

EDIT: För att förtydliga:
Jag är lika trött på indoktrinerade ateister som på troende. Det finns absolut inga bevis som talar emot att det skulle finnas en gud som skapat universum. Men det finns heller inga bevis för detta.

Därför är det så fruktansvärt meningslöst att försöka konvertera människor till antingen det ena eller det andra. Jag anser att Ateism också är en typ av religion eftersom ateister beter sig precis som troende när de försöker konvertera folk.

Vi vet inte om det finns en gud, vi kommer aldrig få reda på det. Det är bara att inse fakta. Sluta bry er om det och lev era liv istället, det är min åsikt.

Såg ett SVT-program häromdagen om en ung kvinna i SVerige som bosatte sig i ett kloster som 18-åring. Hennes föräldrar får hälsa på 7 gånger om året, hon får aldrig gå utanför murarna och dagarna ser exakt likadana ut. Varför gör hon detta kan man fråga sig? Hennes eget svar: "För att komma nära Gud".

Hon har blivit hjärntvättad sen födslen, det är bara sorgligt. Religion skapar bara förtryck och lidande. Religion är bara ett opium för folket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Ateist (Du röstade på detta alternativ)

agnostiker egentligen men [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Troende (Du röstade på detta alternativ)

tror på andlighet


   
SvaraCitera

StenenSven:

Jag är lika trött på indoktrinerade ateister som på troende.

Kan man vara indoktrinerad som ateist ...? Det man, utifrån bevisen, menar som ateist är ju bara att booleansk logik är det rimliga antagandet.

StenenSven:

Vi vet inte om det finns en gud, vi kommer aldrig få reda på det. Det är bara att inse fakta. Sluta bry er om det och lev era liv istället, det är min åsikt.

Du klagar på folk som försöker konvertera folk; och därefter säger du åt folk att sluta bry sig ...? Är det inte då så att du försöker konvertera folk till att tycka och tänka som du?

För egen del är jag väldigt trött på agnostiker som tror att bara för att de intar en neutral position gör detta dem överlägsna i debatten.


   
SvaraCitera