Aviseringar
Rensa alla

Är du besviken över att nyvalet blev inställt?


mynona

Varken ja eller nej, då jag är lite kluven: Ja därför att jag inte har något emot extraval som sådana, det hade livat upp mig och vitaliserat demokratin att ha val så tätt; Nej därför att ett extraval i just det här läget skrämde upp mig och jag är lättad över att det inte blev av. 


   
SvaraCitera

presidente: nej (sympatiserar/röstar på annat parti)


   
SvaraCitera

presidente: nej (sympatiserar/röstar på annat parti)


   
SvaraCitera

presidente: ja (sympatiserar/röstar på annat parti)

valvakor är så spännande Rodnar 


   
SvaraCitera

Nope och är rödgrön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänstetpartiet räknas som rödgröna så ni bara vet. Annat parti var menat för de som är utanför riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är inte du vänsterpartist?


   
SvaraCitera

presidente: vänsterpartiet

står väl utanför det rödgröna samarbetet atm och så 


   
SvaraCitera

presidente: Är inte du vänsterpartist?

Jag är  partipolitiskt obunden, men av de tillgängliga realistiska alternativen är F! och Vänstern högst upp. Däremot tycker jag det är orimligt att bunta in Vänstern med "de rödgröna" eftersom de är i opposition mot regeringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

står väl utanför det rödgröna samarbetet atm och så 

Ja men de flesta räknar dem i de rödgröna. Annat parti är för de som inte är i riksdagen. 
Kan ju bara ha 10 alternativ i pollen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Däremot tycker jag det är orimligt att bunta in Vänstern med "de rödgröna" eftersom de är i opposition mot regeringen.

Kan bara ha 10 alternativ. Annat parti är för de som inte är i riksdagen.

Nachac:

Jag är  partipolitiskt obunden, men av de tillgängliga realistiska alternativen är F! och Vänstern högst upp. 

Okej


   
SvaraCitera

presidente: nej (rödgrön sympatisör/väljare)


   
SvaraCitera

Lite... blev allt lite taggad där ett tag, för tycker i allmänhet det är kul att följa händelseutvecklingar slaviskt och när det gäller politik att ur djungeln av lögner och floskler som politiker kräks upp försöka hitta något vettigt och meningsfullt som passar just mig. Men det är skönt att slippa allokera tankekraft åt sådana processer också...


   
SvaraCitera

Beror på. Att ha socialdemokraterna i regeringen när dom håller på såhär tycker jag inte låter särskilt säkert. 


   
SvaraCitera

presidente: nej (rödgrön sympatisör/väljare

Orka valcirkus i media igenTröttRäcker vart fjärde årTrött

Hjärta


   
SvaraCitera