Aviseringar
Rensa alla

Är du Bohuslänning?


Ämnesstartare

Då kanske du kan hjälpa mig. Jag söker ett ställe som jag glömt namnet på. Jag har testat att googla. Kanske jag kan få hjälp med att googla istället om ingen vet hur jag ska hitta stället igen?

Stället jag söker är en utescen. Det ligger vid en sjö i Munkedalsregionen. Det är inte bara en utescen, utan ett någorlunda stort ställe (för att vara mitt ute i ingenstans) där någorlunda feta (för att vara mitt ute i ingenstans) midsommarevents äger rum.

Beroende på vilket håll man kommer ifrån så måste man köra över en sån där smal enfilig bro. Eller det kanske är det enda hållet man kan komma ifrån, vet inte säkert, vet inte var man hamnar om man fortsätter köra. Vet inte hur jag ska hitta dit igen, försökt titta på karta + flygfoton, men hittar inte.

Om någon lyckas hjälpa mig att hitta till detta ställe igen blir den personen min hjälte för i år.


   
Citera
Ämnesstartare

Ah, i själ och hjärta.

Storchen84:

Munkedalsregionen

Oki, ej min del av Bästkusten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ne vill inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min spontana tanke är dock: Bullaren.
Och således Bullaresjön.
Och den södra då, för det är närmare Munkedal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://kartor.eniro.se/m/INaw3 ? Ser ut som en bro där i alla fall [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Oki, ej min del av Bästkusten.

Tycker det är fint där uppe[love]Ångrar att jag inte la namnet på den sjön på minnet[mad]

respons:

Ne vill inte

[zzz]

Nintendo:

Min spontana tanke är dock: Bullaren.
Och således Bullaresjön.
Och den södra då, för det är närmare Munkedal.

Kollade, går ej att se på flygfoto, men ska undersöka om det var där nån gång IRL då. Det är fint nog att köra där uppe bara sådär random. Får se om jag väntar på finare väder o tar en MC tur eller om jag tar en tur med bilen.

Men finns det en scen och är det midsommarevents där?

Skrivit ner Bullaren som mål iafl.[smile]I värsta fall får jag köra omkring alla sjöarna i området o se vilket det är... Inte jättehemskt direkt, vill dock helst inte lägga så mycket tid på det[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ser ut som en bro där i alla fall

Jo, kollade just precis där, men verkar inte stämma så som jag minns. För när jag kom körande så var det inte så långt efter bron på höger sida. Man svängde inte av eller så, utan man parkerade bara på en gräsmatta precis intill vägen... en stor sådan, som användes som parkeringsplats, sedan gick man bara en liten liten bit så var man där.

Vet inte om du förstår hur jag menar, att vägen bara fortsatte när bron tog slut och att man inte svängde av eller nåt, utan att det nästan ligger intill vägen, men kan försöka mig på att rita om du inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Men finns det en scen och är det midsommarevents där?

Har firat något i Bullaren när jag var liten, minns ej om det var midsommar. Min farmor kommer där ifrån någonstans så det kan ju ha varit någons födelsedag. Var mycket ung [blush]

Storchen84:

Tycker det är fint där uppe

Mja, har tillräckligt med natur där jag bodde. Klippor och hav och sådant. Blandat med granskog och kossor.

Storchen84:

Vet inte om du förstår hur jag menar, att vägen bara fortsatte när bron tog slut och att man inte svängde av eller nåt, utan att det nästan ligger intill vägen, men kan försöka mig på att rita om du inte gör det.

Tror att jag förstår, ja. Ringer inga klockor dock [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tror att jag förstår, ja. Ringer inga klockor dock

Insåg precis att jag inte behöver rita en bild för att det du överensstämmer exakt - om man kommer från väst och kör över bron, på höger (söder) sida efter bron ligger stället om det är rätt. Det enda jag inte känner igen är vägen som svänger av till vänster (norr). Så jag skriver upp bullaren i alla fall, så får jag se. Ska kolla vidare, men detta är nog det närmaste so far. Om du bara visste ifall bron var enfilig eller ej... Aja, vi får se om du blir min hjälte för i år eller inte[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

http://kartor.eniro.se/m/INaw3/

Hur lyckades du göra den? För jag har nog hittat ett alternativ jag ville visa dig men lyckas inte få till en länk till punkten jag gjort [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur lyckades du göra den? För jag har nog hittat ett alternativ jag ville visa dig men lyckas inte få till en länk till punkten jag gjort

Det finns en knapp som heter "länka kartan" i till höger (överst på sidan!) [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

"länka kartan"

http://kartor.eniro.se/m/IN9zD
Den verkar stämma mest. Har även kollat google då deras satellitbilder både är bättre och nyare (antar jag?) och det verkar stämma. Både med den öppna ytan, och där jag satt den blåa pricken verkar vara scenen + bänkarna.

Det enda som inte stämmer är att jag inte kommer ihåg att det låg så nära Munkedal som det ligger. Men allt annat verkar stämma. Tittar man på google-bilden stämmer tom. grinden där man går in överens med det jag minns.

http://maps.google.se/?ie=UTF8&ll=58.491619,11.727637&spn=0.00402,0.016512&t=h&z...

Om du zoomar in där så ser du scenen och kan ana bänkraderna, samt om du är tålamodig nog kan du kanske hitta grinden också. Dock tror jag inte att någon som inte varit där och vet hur det ser ut kommer att hitta den[crazy]

Men jaja, jag kör på det först, o har Bullaren som backup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Text

Utanför Munkedal säger du? Jag kan spontant två områden - Kärnsjön och Bullaren.

Kärnsjön ligger utanför precis munkedal. Bullaren ligger mer upp mot Norge och är enligt mitt tycke vackrare. i varje fall på sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Kärnsjön

Kom fram till att jag är ganska säker på att det är Kärnsjön jag eftersökte, som jag vill tillbaka till, samt att jag har Bullaren som alternativ. Båda dessa ställen har väl inte en utescen... eller har de det?

Eller ok, kom inte alls fram till att det är Kärnsjön, utan jag tror att det är... Vassbotten tror jag det heter, stället jag tänker på, som jag var på i somras, som jag vill till igen.

Men nu har jag iafl. en plats till som backup - kärnsjön - även om den visserligen är stoooor ^^ Men tack ändå[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Båda dessa ställen har väl inte en utescen... eller har de det?

Vad menar du konkret med utescen?

Storchen84:

Eller ok, kom inte alls fram till att det är Kärnsjön, utan jag tror att det är... Vassbotten tror jag det heter, stället jag tänker på, som jag var på i somras, som jag vill till igen.

Vassbotten heter sjön vid bullaren, och sommartid är det riktigt fint där. särskilt när det fläktar lite lätt och solen blänker på sjön som har en schysst temperatur.


   
SvaraCitera