Aviseringar
Rensa alla

ÄR DU EMOT DJURPLÅGERI


Ämnesstartare

böghög: går att få som tillskott. e för övrigt ej syntetiserat av djuren från början, produceras av bakterier som finns i jorden. e för att vi rengör vår mat så nitiskt (vilket e smart m tanke på alla bekämpningsmedel) som man knappt får nåt b12 från grödor.o om man kan ta tillskott för det - varför ska man då döda ett djur i onödan? o då menar ja i just denna situation då d e möjligt att undvika d.

tillskott funkade inte för mig 🙁 så dfr jag äter endel djursaker, men kommer sluta med det sen igen


   
SvaraCitera
b1son

ennie:

tillskott funkade inte för mig 🙁 så dfr jag äter endel djursaker, men kommer sluta med det sen igen

hur menar du att d ej funka? fått b12-brist bekräftat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

entill anledning är att jorden inte är så vitaminrik längre pågrund av olika anledningar. 
 
och man behöver inte döda elr plåga djur för att få mjölk o sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:

hur menar du att d ej funka? fått b12-brist bekräftat?

hade brist på alla ämnen förut.. haha.. o åt sånt tillskott ett tag men det blev inte bättre av det, men blir bättre av smör 🙁


   
SvaraCitera
b1son

ennie:

entill anledning är att jorden inte är så vitaminrik längre pågrund av olika anledningar. 
 
och man behöver inte döda elr plåga djur för att få mjölk o sånt.

mja
e ju ganska plågsamt för kor att ha blivit genetiskt modifierade så att de har så stora juver att en kalv fysiskt ej skulle kunna dia. + att kalvarna förs ju bort från dem efter några timmar så att de kan födas upp för kalvkött (=mjölk stödjer kalvköttsinudstrin vilk1 e för jävlig). osv. + att korna leve rju sällan särskilt nice liv från början (om man inte köper ekologiskt vilk1 kanske e ok vet faktiskt inte riktigt för tkr mjölk känns skabbigt o onaturligt för msk att dricka, men behöver man d så)

ennie: hade brist på alla ämnen förut.. haha.. o åt sånt tillskott ett tag men det blev inte bättre av det, men blir bättre av smör 🙁

ja ja e ju inte nån dietist elr så men finns ju massa berikade produkter oxå typ sojamjölk osv
o har hört (från amerikaner) att d ska finnas nåt b12-tillskott man lägger under tungan som absorberas mkt lättare

men aa
som sagt så e ju sällan uppmaningen 'bli vegan' riktad till folk som d helt enkelt inte e fysiskt möjligt för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög: mjae ju ganska plågsamt för kor att ha blivit genetiskt modifierade så att de har så stora juver att en kalv fysiskt ej skulle kunna dia. + att kalvarna förs ju bort från dem efter några timmar så att de kan födas upp för kalvkött (=mjölk stödjer kalvköttsinudstrin vilk1 e för jävlig). osv. + att korna leve rju sällan särskilt nice liv från början (om man inte köper ekologiskt vilk1 kanske e ok vet faktiskt inte riktigt för tkr mjölk känns skabbigt o onaturligt för msk att dricka, men behöver man d så)

har alla kor det? brukar köpa ekologiskt smör o sånt tänker det är snällare för korna..

böghög: ja ja e ju inte nån dietist elr så men finns ju massa berikade produkter oxå typ sojamjölk osvo har hört (från amerikaner) att d ska finnas nåt b12-tillskott man lägger under tungan som absorberas mkt lättaremen aasom sagt så e ju sällan uppmaningen 'bli vegan' riktad till folk som d helt enkelt inte e fysiskt möjligt för

vill vara vegan egentligen..


   
SvaraCitera
b1son

ennie: har alla kor det? brukar köpa ekologiskt smör o sånt tänker det är snällare för korna..

e ju definitivt snällare för korna, d e d ju ingen fråga om
kan man inte ta bort mjölkprodukterna från sin kost e d ju väldigt mkt bättre att köpa ekologiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög: e ju definitivt snällare för korna, d e d ju ingen fråga omkan man inte ta bort mjölkprodukterna från sin kost e d ju väldigt mkt bättre att köpa ekologiskt

ja.. men alla som äter kött varje dag för att det e coolt... och alla som tror man måste äta kött =(=(=(=(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller djuren.. det är jobbigt att dom ska vara fångar och må dåligt för att människor ska äta dom när dom egentligen inte behöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte kopiera faktiskt men självklart är jag emot det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja självklart. men när jag var liten brukade jag döda myror. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

¨..-“-..¨
.//^ ^\\.
(/(_♥_)\)
._/’’*‘‘\_.
(/_)^(_\)

klart jag är Hjärta


   
SvaraCitera
b1son

ennie: eller djuren.. det är jobbigt att dom ska vara fångar och må dåligt för att människor ska äta dom när dom egentligen inte behöver det.

m men man gör faktiskt skillnad genom o ändra sin egen konsumtion
minskar efterfrågan (antagligen väldigt lite) men veganer o vegetarianer har ju fortfarnde effekt lixom
läste att veganer i usa tsm räddar liv1 på 400 djur vilk1 e piss i atlant1 men ändå!!!!!!1111


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är emot djurplågeri men inte att döda djur för mat och om de dör snabbt Glad

¨..-“-..¨
.//^ ^\\.
(/(_♥_)\)
._/’’*‘‘\_.
(/_)^(_\)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:

m men man gör faktiskt skillnad genom o ändra sin egen konsumtion
minskar efterfrågan (antagligen väldigt lite) men veganer o vegetarianer har ju fortfarnde effekt lixom
läste att veganer i usa tsm räddar liv1 på 400 djur vilk1 e piss i atlant1 men ändå!!!!!!1111

mm men det hjälper bara lite. och så är det bättre för kroppen att inte äta kött.


   
SvaraCitera