Aviseringar
Rensa alla

Är du emot eller för djurplågeri?


Sonya
Ämnesstartare

trubbig:

djurtester i den utsträckning det är nödvändigt

det är just det som jag inte förstår mig på, hur kan det vara mycket mer rättvist att testa på djur än på en människa? Människor är mer värda? Djur har oxå känslor, de skriker säkert, de lider, på testning av botox tex. så för varje produkt så går det åt 40 möss, tänk er... [tard][cry][tard]


   
SvaraCitera

Sonya:

det är just det som jag inte förstår mig på, hur kan det vara mycket mer rättvist att testa på djur än på en människa? Människor är mer värda? Djur har oxå känslor, de skriker säkert, de lider, på testning av botox tex. så för varje produkt så går det åt 40 möss, tänk er...

En kanske hållbar ståndpunkt för att motivera det är att rangordna livsformer efter medvetande och kapacitet för lidande.

Man testar inte ett antal djur för att få fram en förpackning av en viss produkt för att sen upprepa det för nästa paket.. Ett antal djur utsätts för test för att möjliggöra massproduktion av x som överstiger antalet skadade/döda möss med en faktor av tuzen miljoner.

Men just botox som exempel tycker jag inte är värt djurtester.


   
SvaraCitera

Sonya:

Emot (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Dummaste pollen i år.


   
SvaraCitera
Tyrael

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Jag är emot. Men jag är för skrattbara trådar som denna!


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Tyrael:

Jag är emot.

fast för
elelr [wink]


   
SvaraCitera
Tyrael

Tickstart:

fast för
elelr [wink]

Om du hade varit ett djur hade jag varit 110% för. Image


   
SvaraCitera

Sonya:

Emot (Du röstade på detta alternativ)

[confused]


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Sonya:

hur kan det vara mycket mer rättvist att testa på djur än på en människa? Människor är mer värda?

Det är ganska självklart att i princip alla m'nniskor tycker att människor är mer värda i praktiken. om människor ställs inför ett val att välja om en okänd människa eller en okänd råtta ska dö kommer nog varje frisk människa föredra att råttan dör.


   
SvaraCitera

trubbig:

Man testar inte ett antal djur för att få fram en förpackning av en viss produkt för att sen upprepa det för nästa paket.. Ett antal djur utsätts för test för att möjliggöra massproduktion av x som överstiger antalet skadade/döda möss med en faktor av tuzen miljoner.

Med botox är det precis så man gör, man testar varje sats botox på ett antal möss för att få fram LD50 på varje förpackning. Ju mer botox vi kompenserar ju fler möss dör, alltså.

Det finns nog fler produkter än botox som fungerar på detta vis men det är nog inte särskilt vanligt nej. Det är för att säkerställa doseringen eftersom det vid överdosering är värstavärsta supergiftet.


   
SvaraCitera

emilsh:

T.ex. om någon sparkar en hund reagerar många som jag känner jättestarkt, men på högstadiet om nån kille blev sparkad eller slagen så brydde sig ingen speciellt mycket.

Mobbinggrupper, föräldrar, soc, lärare, rektor osv finns alla till för ungarnas skull. Vem kan djur klaga för?


   
SvaraCitera

framtidskon:

Det finns nog fler produkter än botox som fungerar på detta vis men det är nog inte särskilt vanligt nej. Det är för att säkerställa doseringen eftersom det vid överdosering är värstavärsta supergiftet.

Jaha.. varför det? Är varje sats av olika hög koncentration av det verksamma ämnet? Olika tillsatser och så? [tard]


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Sätt dem på plats ffs[mad]


   
SvaraCitera