Aviseringar
Rensa alla

Är du emot omskärelsen mot barn?


isola:

Men det kan ju också tolkas som att de kan ha ett fullt fungerande och tillfredsställande sexliv ändå, precis lika bra som en ickeomskuren.

kanske, dumt skrivet dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fu på dig själv.

Du har ingen anledning att säja fu till mej, jag har inte betett mej som en dagisfröken


   
SvaraCitera

Tickstart:

3.

antar att du ej nu menar att pojkar med för tråång förhud ej ska få omskäras!?


   
SvaraCitera

blev nu påmind om att 2 av mina kusiner är omskärda, ville ej minnas/veta detta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Du har ingen anledning att säja fu till mej, jag har inte betett mej som en dagisfröken

Nej du betedde dig som ett dagisbarn genom att säga fu till mig från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej du betedde dig som ett dagisbarn genom att säga fu till mig från början.

hade tänkt säja dagisbarn först [blush] men jag skulle vilja se dej förklara för någon som blivit omskuren att du inte tycker det är ett problem

Blivande_japan:

antar att du ej nu menar att pojkar med för tråång förhud ej ska få omskäras!?

det kan ju knappast utgöra majoriteten av fallen

Blivande_japan:

blev nu påmind om att 2 av mina kusiner är omskärda, ville ej minnas/veta detta [sad]

min bild av dej har förändrats för alltid iochmed den här tråden, bara så du vet [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

hade tänkt säja dagisbarn först [blush] men jag skulle vilja se dej förklara för någon som blivit omskuren att du inte tycker det är ett problem

Va? Klart att det är ett problem, för kvinnor alltså.
Och män som blivit omskurna som spädbarn vet ju ingenting annat sexuellt, och lider antagligen inte av det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, helt stört att det fortfarande är tillåtet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och män som blivit omskurna som spädbarn vet ju ingenting annat sexuellt, och lider antagligen inte av det heller.

wow, alltså .. suppose jag gjorde samma argument fast i fallet av kvinnor?


   
SvaraCitera

Tickstart:

det kan ju knappast utgöra majoriteten av fallen

nä, men jag menar bara att du tycker väl att det rä ok iaf!?

Tickstart:

min bild av dej har förändrats för alltid iochmed den här tråden, bara så du vet

vrf?[sad]

isola:

Och män som blivit omskurna som spädbarn vet ju ingenting annat sexuellt, och lider antagligen inte av det heller.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/omskurna-man-tar-strid-mot-tra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nä, men jag menar bara att du tycker väl att det rä ok iaf!?

ja men det är väl klart isf, då är det ju ett (riktigt) medicinskt fall åtminstone

Blivande_japan:

vrf?[sad]

att du varit så normalbegåvad en gång i tiden [blush][blush] '-' +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/omskurna-man-​tar-strid-mot-tra...

Ja alla gillar det ju såklart inte, och jag personligen skulle känna mig jätteobekväm med att någon gjort ett ingrepp på mig som inte behövdes. Om jag vore man alltså.
Det hemska med deras historier var ju att de var så gamla att de kunde komma ihåg det och vara medvetna om det. Ska man omskära barn så ska man väl göra det när de är spädbarn så att de inte minns det. Stackars ungar.

Tickstart:

wow, alltså .. suppose jag gjorde samma argument fast i fallet av kvinnor?

Men det är ju inte alls samma sak, vilket jag hoppas att du vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Självklart bör manlig omskärelse diskuteras, jag har full förståelse för att man ser det som ett intrång i den personliga integriteten för barnet som blir omskuret.

Hur vanligt är kvinnlig könsstympning i Sverige? Misstänker att det är på hemmaplan som är mest relevant för trådskaparen. Att disskutera hurvida det är rätt eller inte och sen applicera resonemanget på islamistiska/judiska kulturer som aldrig kommer ändra på dem känns inte så konstruktivt.

Tycker personligen att omskärelse/könsstympning mot något barn är förkastligt och att det borde finnas lagar mot det i Sverige då det bryter helt mot demokratiska grundvärderingar enligt min mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ska man omskära barn så ska man väl göra det när de är spädbarn så att de inte minns det. Stackars ungar.

Du är inte emot det alltså.

isola:

Men det är ju inte alls samma sak, vilket jag hoppas att du vet.

du vet inte vad du gör med mej isola du vet verkligen inte ><

.. calm down

Om manlig och kvinnlig omskärelse vore "jämställda" skulle man typ skära av hela ollonet på mannen, antar att det är det du menar, don't get me wrong, kvinnlig omskärelse är fruktansvärt på alla sett och vis (har bevittnat en, iaf på internet, och man blir så otroligt upprörd), men att rationalisera manlig omskärelse bara för det är SSSSSSSIIIINNESSJUKT efterblivet. Hoppas du inser det


   
SvaraCitera

Tickstart:

att du varit så normalbegåvad en gång i tiden [blush][blush] '-' +_+

HAHA[love]

isola:

Ska man omskära barn så ska man väl göra det när de är spädbarn så att de inte minns det. Stackars ungar.

Jo, men i alla fall! Förhuden finns ju av en anledning, utan den blir det torrare och känseln försvinner delvis. Även om det inte kan jämföras med kvinnlig könsstympning tycker jag att det är rätt vidrigt att man gör något sådant mot barn som inte behöver det! :-/


   
SvaraCitera