Aviseringar
Rensa alla

Är du en hippie? (läs innan ni röstar)


1. Tycker du cannabis ska vara lagligt? NEJ, men om alkohol är fortfarande lagligt så ska cannabis vara lagligt
2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA
3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? Nja, beror på
4. Du stödjer inget krig JA
5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) JA
6. Älskar du musik? JA
7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? JA
8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? Beror på om vi orsakar den "globala uppvärmningen"
9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? NEJ
10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? NEJ
11. Vi bör ta in fler invandrare. NEJ

Är ingen jävla hippie[no-no]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Kanske (Du röstade på detta alternativ)

Lite kanske...

1. Tycker du cannabis ska vara lagligt? JA/NEJ - Rätt mängd är grejen! [cute]

2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA/NEJ - Livet makes us animals in the end.

3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? JA/NEJ

4. Du stödjer inget krig JA/NEJ

5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) JA/NEJ - Vi lider ändå...

6. Älskar du musik? JA/NEJ

7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? JA/NEJ

8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? JA/NEJ

9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? JA/NEJ

10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? JA/NEJ

11. Vi bör ta in fler invandrare. - NEJ! Enkel matematik..

6/11 Rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kanske (Du röstade på detta alternativ)

Jag svarar ju ja på de flesta av frågorna, så baserat på det så är jag onekligen en hippie, däremot ser jag inte mig själv som någon hippie, därav att jag svarade kanske.

Anarkandi:

1. Tycker du cannabis ska vara lagligt? JA/NEJ

Staten ska inte lägga sig i vad du gör med din egen kropp.

Anarkandi:

2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA/NEJ

Absolut, dessa saker är onekligen grundstenarna i liberalismen, möjligtvis undantaget kärlek då folk knappast kommer att vara kära i allt och alla.

Anarkandi:

3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? JA/NEJ

Naturligtvis är revolt en definitionsfråga. Men jag anpassar mig verkligen inte till normer som jantelagen och jag kämpar mot tex majoriteten förtryck av minoriteten.

Anarkandi:

4. Du stödjer inget krig JA/NEJ

Verkligen inte, det är oförlåtligt att bränna skattebetalarnas pengar på att kriga, dessutom finns det nästan alltid bättre lösningar än krig till problemen.

Anarkandi:

5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) JA/NEJ

Vem vill att någon annan ska lida? Däremot kommer det aldrig gå att avskaffa lidande, hur "fixar" man lidandet från ett brustet hjärta när ett förhållande fått ett abrupt slut eller lidandet när en nära vän dött?

Däremot måste vi kämpa för att friare samhälle, där människorna själva får styra över sina liv och där riktig solidaritet (dvs utan tvång) råder.

Anarkandi:

6. Älskar du musik? JA/NEJ

Livet vore tråkigare utan bra musik.

Anarkandi:

7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? JA/NEJ

Gillar absolut inte rättvisemärkt, tror nog att de i flesta fall då folk gillar det är för att de inte känner till fakta. Alla bör läsa denna:
Vad Rättvisemärkt inte berättar

Däremot handlar jag gärna ekologiskt och gör det regelbundet.

Anarkandi:

8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? JA/NEJ

Naturligtvis är det viktigt att satsa på en hållbar utveckling och det är allt mer dit vi är på väg då folk blir allt mer miljömedvetna och på så vis hela tiden tvingar företagen att ta fram produkter som är allt mindre skadliga för naturen. Än bättre vore det om vi fick ett liberalt samhälle för då skulle du ha tydliga lagar mot och hårda straff för om någon skulle "skärpa ner/miljöförstöra" på din mark.

Anarkandi:

9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? JA/NEJ

Utan tvekan.

Anarkandi:

10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? JA/NEJ

Aldrig. Inte bara peace-märken utan använder snarare aldrig märken, pins, halsband och ritade saker oavsett vad de förställer.

Anarkandi:

11. Vi bör ta in fler invandrare.

Utan tvekan, vi ska ha fri invandring (möjligtvis undantaget dömda brottslingar där man bedömer risken att denne ska begå brott här som stor). Däremot ska detta naturligtvis inte få ske på skattebetalarnas bekostnad annat än på frivillig grund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5 av 11, är jag hippie?


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Kanske (Du röstade på detta alternativ)

6 eller 7. Vet inte om det gör mig till hippie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Tycker du cannabis ska vara lagligt? JA
2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA
3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? JA
4. Du stödjer inget krig JA (alltså jag stödjeer inget krig)
5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) JA
6. Älskar du musik? JA
7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? bryr mig ej så mkt
8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? JA
9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? ja
10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? NEJ
11. Vi bör ta in fler invandrare nÄ


   
SvaraCitera
Exner

Allt fler ungdomar har sidbena, mustasch och tycker att Sverige ska ha en poliskår och bra vägnät.

Är du nazist?

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Tycker du cannabis ska vara lagligt?
Nja.
2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA!
3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? Nja, jag gör mitt bästa [rolleyes]
4. Du stödjer inget krig. Korrekt påstående.
5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) Ja.
6. Älskar du musik? Ja.
7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? Ja.
8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? Samförstånd vette fan, men respekt får man bannemej ha.
9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? Nja. Mat och tak över huvud känns väldigt viktigt oavsett, men har man vänner och kärlek brukar sådant lösa sig.
10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? Har just nu en pin med "älska oftare, kriga mindre" på [rolleyes]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Anarkandi:

2

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Gillar absolut inte rättvisemärkt, tror nog att de i flesta fall då folk gillar det är för att de inte känner till fakta. Alla bör läsa denna:
Vad Rättvisemärkt inte berättar

Något som i rättvisans namn också borde få en länk är:
Rättvisemärkts svar

Nu är inte jag jätteinsatt i ämnet, men vissa saker ur Timbro-rapporten slog mig som konstiga, t.ex. att jämföra en familjs årsinkomst med certifieringskostnaden för ett helt producentsorganisation. Om varje familj hade haft en egen organisation hade det varit en sak, men nu går det ju hundratals eller tusentals familjer på varje sådan.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Nio [y] faila på peacemärken å revolten [rolleyes]


   
SvaraCitera

1. Tycker du cannabis ska vara lagligt? JA/NEJ
2. När allt kommer till kritan, är inte det viktiga att vi har fred, kärlek och förståelse? JA/NEJ
3. Gör du revolt? Kämpar du emot rådande normer, eller anpassar du dig till dem? JA/NEJ
4. Du stödjer inget krig JA/NEJ
5. Ingen ska behöva lida i vårat samhälle. (om de inte förtjänar det..) JA/NEJ
6. Älskar du musik? JA/NEJ
7. Gillar du rättvisemärkta/ekologiska produkter? JA/NEJ
8. Är det viktigt att människan lever i samförstånd med naturen? JA/NEJ
9. Känns materiella ting oviktiga för dig i förhållande till andra saker, som vänner, kärlek, hobbies? JA/NEJ
10. Brukar du någonsin använda peace-märken, om det så är pins, halsband, eller ritade med bläck? JA/NEJ
11. Vi bör ta in fler invandrare. Ja
9/11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Jag svarar ju ja på de flesta av frågorna, så baserat på det så är jag onekligen en hippie, däremot ser jag inte mig själv som någon hippie, därav att jag svarade kanske.

Jag måste säga att jag ändå har en hel del respekt till dig till skillnad från de flesta liberaler. Jag blir så arg på dem som öppet förespråkar att vi MÅSTE se till så att alla har låga löner, arbeta allt hårdare, etc, som bara tänker på det ekonomiska och glömmer bort människan. Du är ju ändå hyfsat mer etisk än jag trodde [smile]

batleth:

5 av 11, är jag hippie?

Det väljer du väl själv. Jag tänker inte definiera dig, testet skulle bara hjälpa dig få lite perspektiv och fundera innan du svarar.

Åtta:

6 eller 7. Vet inte om det gör mig till hippie.

Det väljer du själv¸ tycker du att du är det så är du väl det.

Exner:

Allt fler ungdomar har sidbena, mustasch och tycker att Sverige ska ha en poliskår och bra vägnät.

Inte vad jag märkt. Men fasligt mångas huvudfråga är bensinskatten [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kanske (Du röstade på detta alternativ)

6/11


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Det väljer du själv¸ tycker du att du är det så är du väl det.

Ja jo. Men nej, jag tycker inte att jag är en hippie, även om vi har vissa gemensamma åsikter.


   
SvaraCitera