Aviseringar
Rensa alla

Är du en tidsoptimist eller tidspessimist?


STORM:

Tidsoptimist (Du röstade på detta alternativ)

Har alltid tid med allt. Två minuter kvar till bussen går? Det är ju gott om tid! Tidigare blev jag sen hela tiden och hade otroligt svårt att uppskatta hur lång tid saker och ting skulle ta.

Har blivit mycket mer medveten om min tidsoptimism nu och har lärt mig att alltid ge mig själv mer tid än vad jag tror att jag behöver. Nu för tiden kommer jag i princip alltid i tid, även om det ofta innebär alldeles exakt på minuten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är tidlös


   
SvaraCitera
höna

pessimst!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Tidsoptimist (Du röstade på detta alternativ)

Folk hatar mig pga detta [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Tidspessimist (Du röstade på detta alternativ)

Vill gärna vara på plats minst 10min innan det jag ska på börjar. Tråkigt när man ska träffa polare som man VET att de KAN vara sena så väntar man en lång stund innan de kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Tidspessimist (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

STORM:

Tidsoptimist (Du röstade på detta alternativ)

Och det har sönder mitt liv, lol.

Nej, men, jag brukar ta i beaktan att jag är dålig på tid. Jag brukar till exempel se till att sätta min deadline på att vara klar att gå från mitt hem tio minuter innan jag egentligen behöver gå, för att jag vet att det kommer ta längre, och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Tidspessimist (Du röstade på detta alternativ)

Absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är realist. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linda9604:

Är realist. [tard]

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej.

Ehm..jo [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linda9604:

Ehm..jo [wink]

Du kanske har ovanligt god tidsuppfattning, gör dig inte till "realist" eftersom du ändå har en individuell syn på tid. Din uppfattning av tid är inte mer korrekt än andras, möjligen bättre mätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du kanske har ovanligt god tidsuppfattning, gör dig inte till "realist" eftersom du ändå har en individuell syn på tid. Din uppfattning av tid är inte mer korrekt än andras, möjligen bättre mätt.

Ja, jag mäter den på ett realistiskt sätt. Jag tar inget förgivet och känner mig själv [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linda9604:

Ja, jag mäter den på ett realistiskt sätt. Jag tar inget förgivet och känner mig själv [wink]

Det som du upplever som realistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Tidsoptimist (Du röstade på detta alternativ)

dvärgkastarn:

Folk hatar mig pga detta


   
SvaraCitera