Aviseringar
Rensa alla

Är du ett proffs på att skriva låtar?


Ämnesstartare

Är du ett proffs på att skriva låtar? Här får du chansen och visa vad du går för! Cool
Regler:
1. Skriv din egen låt, kan vara en låt du skriver på eller något du har skrivit tidigare. (Låten kan se ut som en dikt men försök tänk att det är en låt, bara du själv som hör dina egna ord).
2. Låten MÅSTE innehålla ett citat eller en rad ur en låt som redan finns. 
3. Blanda inte ihop flera språk, inte ens svenska och engelska. Gör du det får du inte längre va med i leken.
4. Du behöver inte skriva om det är rapp eller metal osv, men får gärna göra det om du vill. 
5. Avslöja ej vilket citat du har tagit förrän en ummare har gissat rätt. 
Är det en bluff, alltså ett citat som ingen av oss har hört är du också ute ur leken.
5. Är du ute ur leken får du självklart gissa på andras citat och va med i diskussioner men du får inte göra egna inlägg/fortsätta skriva egna låtar.
Varning, man får inte sno andra ummares låtar, (irl) men blir du inspirerad av deras texter så skicka iväg ett pm till dem). Låter det kul? Då säger jag som Rickard Olsson i Vem Vet Mest: "nu kööör vi!" Mycket glad


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag går mot horisonten
isen smälter under mina fötter
som magi ett ljus man drunknar i
bara ett öga kvar, med blicken mot horisonten. 

Låt av SkeletonGirl, Maj, 2018.


   
SvaraCitera

Klart intressant initiativ men jag undrar bara hur detta går ihop...

SkeletonGirl: Är du ett proffs på att skriva låtar? Här får du chansen och visa vad du går för! Cool
Regler:
1. Skriv din egen låt, kan vara en låt du skriver på eller något du har skrivit tidigare. (Låten kan se ut som en dikt men försök tänk att det är en låt, bara du själv som hör dina egna ord).
2. Låten MÅSTE innehålla ett citat eller en rad ur en låt som redan finns.

Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur skulle du skriva? Vill ju få ihop en annorlunda forumlek för de som älskar att skriva men dikt och låt är ju väldigt nära varann. Vi kan självklart skapa regler tillsammans så alla blir nöjda Blink tänkte på kortspel där man bluffar eller typ "öppen och stängd" leken Rullar ögonen


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Hur skulle du skriva? Vill ju få ihop en annorlunda forumlek för de som älskar att skriva men dikt och låt är ju väldigt nära varann. Vi kan självklart skapa regler tillsammans så alla blir nöjda Blink tänkte på kortspel där man bluffar eller typ "öppen och stängd" leken Rullar ögonen

Ledsen Det blev nog jag som missförstod  Ledsen  sorry!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Ledsen Det blev nog jag som missförstod  Ledsen  sorry!

Ingen fara. Får se om nån nappar på leken. Minns när man försökte lära sig och skriva korta noveller i skolan och man inte visste var man skulle börja utan inspiration. Då gav läraren oss alltid en mening från nån annan författare som vi skulle bygga vidare på. Så jag tänkte :3 


   
SvaraCitera

Men nu jä gammel, å dödn hote, å ingn doktor ka mere bote, som brutn lilja sjnart ligge bår, å ingn jävel som fälle tår. I bönemöte ha jä ållre vöre, ej helle kyrka nan gang före, men himmern komma ja sant å sist, ej träffe Lundqvist å Pettersson.


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

SkeletonGirl:
Är du ett proffs på att skriva låtar?

Ja, det är jag!


   
SvaraCitera