Aviseringar
Rensa alla

Är du för eller emot fri arbort?


sötnos:

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har man inte råd att betala en abort så har man knappast råd att ta hand om ett barn heller.

kan man inte bry sig så mycket om sitt liv så att man tänker på vad man gör så är det en utomordentlig väckning.

Och skulle man inte ha råd med ett sånt ingrepp i det här subventionerade landet så har man ha betydligt större problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)

Rödingajävel:

Kvinnans kropp, kvinnan bestämmer. End of story.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

sötnos:

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)

Känns säkrast för alla inblandade.

OF 5:

har man ingen förmåga att tänka efter före kan man gott betala för sig

huh? fri som i gratis eller va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på hur långt graviditeten är gången.

Ett liv är liv, fött eller inte. Alla liv ska behandlas lika eftersom de har lika värde...Kanske i nästa värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

huh? fri som i gratis eller va?

ja är något fritt så kan man väll anta det.

Men har man så begränsad tankeförmåga att man inte tänker på vad man själv gör med sitt liv så ska man då inte få komma undan med det.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

OF 5:

Men har man så begränsad tankeförmåga att man inte tänker på vad man själv gör med sitt liv så ska man då inte få komma undan med det.

Fast det BEHÖVER ju faktiskt inte vara ens eget fel. Trots allt. Ingenting är 100%-igt, dessutom kan det ske vid tillfällen där flickan kanske inte är med på det/är helt vaken.

OF 5:

ja är något fritt så kan man väll anta det.

Det kostar vad jag vet. Eller det gör det kanske inte. Har inte kollat upp någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

kan man inte bry sig så mycket om sitt liv så att man tänker på vad man gör så är det en utomordentlig väckning.

Det där argumentet ignorerar ju fullständigt att ingen preventivmetod är 100% säker, även då den används precis som den är avsedd att användas. Eller för den delen att vi hade 5860 anmälda våldtäkter förra året.

OF 5:

Och skulle man inte ha råd med ett sånt ingrepp i det här subventionerade landet så har man ha betydligt större problem.

En abort kostar landstinget runt 8000 kr. Har man inte 8000 kr liggandes så kan det bero på att man är arbetslös eller fortfarande studerande. Jag tycker inte att det är särskilt positivt att unga kvinnor som saknar inkomst tvingas skaffa barn mot sin vilja för att de inte har råd att bekosta en abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

8000 kr.

tur att ingen svensk betalar fullpris för någon form av kontakt med sjukvården.

mediakatt:

Det där argumentet ignorerar ju fullständigt att ingen preventivmetod är 100% säker, även då den används precis som den är avsedd att användas. Eller för den delen att vi hade 5860 anmälda våldtäkter förra året.

vill man inte ha barn. och inte vill riskera att få barn så är det inte ett problem. att avstå från sex är inte så förbannat svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tur att ingen svensk betalar fullpris för någon form av kontakt med sjukvården.

Är din poäng alltså att folk ska betala de vanliga kostnaderna för ett läkarbesök när de gör aborter? För jag är ganska säker på att så redan är fallet.

För övrigt betalar man fullpris på mediciner tills man uppnått gränsen för högkostnadsskydd, och även efter det om de inte ingår i högkostnadsskyddet.

OF 5:

vill man inte ha barn. och inte vill riskera att få barn så är det inte ett problem. att avstå från sex är inte så förbannat svårt.

mediakatt:

5860 anmälda våldtäkter förra året.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

OF 5:

vill man inte ha barn. och inte vill riskera att få barn så är det inte ett problem. att avstå från sex är inte så förbannat svårt.

Tycker ju dock inte att det är speciellt rimligt att man endast ska ha sex i reproducerande syfte i vårt moderna samhälle.

Tro inte att en abort är 'gratis' för kvinnans psyke.


   
SvaraCitera

mediakatt:

OF 5: vill man inte ha barn. och inte vill riskera att få barn så är det inte ett problem. att avstå från sex är inte så förbannat svårt.
mediakatt: 5860 anmälda våldtäkter förra året.

Det är väl mindre än 1% av aborterna som beror på våldtäckter? Så det borde gå att minska antalet aborter väldigt mycket iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)

Slutdiskuterat.


   
SvaraCitera
mynona

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)

En mänsklig rättighet. Ingen ska tvingas genomgå en graviditet och förlossning mot sin vilja, det vore ett fruktansvärt övergrepp på kroppen men framför allt psyket och känslolivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är för fri abort (Du röstade på detta alternativ)

Ska nämligen göra det om någon vecka..


   
SvaraCitera