Aviseringar
Rensa alla

är du glad?


Ämnesstartare

finns det någon som älskar livet? någon som känner att man trivs och har frihet att göra det man känner för?

i denna tråden kan man räkna upp alla fantasier som inte kan bli verklighet pga psykiska hinder, men som är fysiskt möjliga


   
Citera

Jag ser mina psykiska hinder som temporära och överkomliga, mina fantasier begränsas enbart av verklighet och tid.


   
SvaraCitera

Älskar livet och allt som lever det, orkar inte ta mig för saker ändå. Men men, brukar orka en del saker ibland. Och kan berätta om en sak som gjorde att jag kände mig väldigt glad för några dagar sedan.

Jo, det var så att jag och stringburka var ute och åkte spårvagn på hisingen när vi tänkte att, jofan, vi borde checka våra containrar efter mat. För stringburka lever ganska mycket av containermat så, sagt och gjort, vi börjar med en container som vi inte vågade gå in i, vi gick förbi en återvinningsstation och där hittade jag en oöppnad burk cider. Nästa ställe gav oss lite morötter och melon. Det tredje stället var asbäst. Vi hittade hur mycket mat som helst. Bland annat ett halvt kilo ost, två goda bananer och ostkaka. När vi gick från containern med välfylda väskor kändes allt lätt och livet var bäst! [love]

Peace out. [love]


   
SvaraCitera

* Vara social, träffa nya människor etc. Har inte kommit förbi spärren.
* Bilda mig, utbilda mig.
* Städa rummet...
* Ändra/skaffa rutiner öht.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Jag ser mina psykiska hinder som temporära och överkomliga, mina fantasier begränsas enbart av verklighet och tid.

Samt: Ja, älskar livet, för när det inte är helt åt helvete, så är det helt okej. Det gäller liksom att ge allt när det går bra, så räcker det och blir över när man snuddar vid den botten där likgiltighet, håglöshet och allmän gråhet råder.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

* Vara social, träffa nya människor etc. Har inte kommit förbi spärren.

Mow Skwoz:

* Ändra/skaffa rutiner öht.


   
SvaraCitera

Just nu... nej. Är passiv för jag är rädd/osäker och har ett självförtroende som är lika med noll. Spenderar därför för mycket tid åt ingenting givande och blir deppig.


   
SvaraCitera

Jag uppskattar livet och är ivrig i mitt sätt att leva. Väldigt livshungrig.

Men jag är något apatisk och passiv för tillfället, och hittar inte orken eller styrkan att ta för mig av livets smörgåsbord. [ops]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

någon som känner att man trivs och har frihet att göra det man känner för?

Ja. Är dock för lat för att lyckas med det jag blir/skulle bli glad av.


   
SvaraCitera

nej kommer inte igenom min egna skyddsmur [n]


   
SvaraCitera

är man glad i dagsläget så är man en fiende till allt vad intelligens heter [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Jag uppskattar livet och är ivrig i mitt sätt att leva. Väldigt livshungrig.

Men jag är något apatisk och passiv för tillfället, och hittar inte orken eller styrkan att ta för mig av livets smörgåsbord. [ops]

intressantaste inlägget hittills, trots paradoxen... du säger att du har livshunger, det skulle kunna tyda på ett gott (asgott) liv, men att du inte hittar orken är ett symptom på motsatsen - hur mår du egentligen?

Buddah:

Ja. Är dock för lat för att lyckas med det jag blir/skulle bli glad av.

då mår du inte bra [smile]

dazed_and_confused:

är man glad i dagsläget så är man en fiende till allt vad intelligens heter [confused]

fuck intelligens isåfall...

Ensamvargen:

Peace out. [love]

du verkar ha det rätt soft får man iofs påstå

Viljans Triumf:

Jag ser mina psykiska hinder som temporära och överkomliga, mina fantasier begränsas enbart av verklighet och tid.

låter fantastiskt
borde detta inte ge dig lycka?


   
SvaraCitera

Hänskapt:

hur mår du egentligen?

Bra med tanke på omständigheterna.

Det är ingen paradox egentligen. Jag tycker om livet, njuter av det och uppskattar det. Är glad men ändå fysiskt och mentalt utmattad. Känner att jag behöver sova i åratal för att vakna utvilad. Jag är väl snarare.. fysiskt orkeslös. I tankarna lever jag storslaget, men rent fysiskt är dagarna ganska enformiga. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

låter fantastiskt
borde detta inte ge dig lycka?

Inte riktigt, mina psykiska hinder är i vägen än så länge och det är irriterande, men we shall overcome


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

är man glad i dagsläget så är man en fiende till allt vad intelligens heter

smart sagt


   
SvaraCitera