Aviseringar
Rensa alla

Är du jag?


Ämnesstartare

Detta kanske kan skapa lite intressanta diskussioner:

Ta två godtyckliga personer A och B, jag hävdar att dessa två personer är samma person AB!

Jag har ju självklart motiveringar till detta, men tror de bäst uttrycks i debatt, så om någon skulle kunna lägga fram ett motargument till varför det inte är på detta vis så skulle jag bli glad =)


   
Citera

huh?[confused]


   
SvaraCitera

enligt kvantfysiken så finns det alltid en exakt kopia bara man kommer på tillräckligt stort avstånd. typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

enligt kvantfysiken så finns det alltid en exakt kopia bara man kommer på tillräckligt stort avstånd. typ

Ja, men vad är oddsen på att du lyckas plocka två kvantkopior om du väljer två människor slumpmässigt?

Nintendos BFF:

huh?

Många saker som tycks självklara är ibland inte det. Varför är egentligen två personer separata individer?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Ta två godtyckliga personer A och B, jag hävdar att dessa två personer är samma person AB!

Fattar inte? Är personen som är både A och B, A*B eller A-->B? Jag skulle snarare säga att personen som är både A och B egentligen är C. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fattar inte? Är personen som är både A och B, A*B eller A-->B? Jag skulle snarare säga att personen som är både A och B egentligen är C.

AB är bara ett variabelnamn som innefattar [A,B].

Precis som A innefattar [A_ben,A_öra,A_tånaglar,etc]

Edit: Funderade på att kalla denne C, men AB kändes mer rätt på nåt sätt


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

a två kvantkopior om du väljer två människor slumpmässigt?

noll precis som chansen att hitta någon som är lik sig själv


   
SvaraCitera

Varför är det då så svårt att relatera till folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

noll precis som chansen att hitta någon som är lik sig själv

Exakt noll eller ungefär noll?

dazed:

Varför är det då så svårt att relatera till folk?

Varför kan vissa folk inte relatera till sin amygdala och blir till följd känslokalla?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Exakt noll eller ungefär noll?

tillräckligt nära noll för att det vore oansvarigt att avrunda till ett


   
SvaraCitera

OF 5:

vore oansvarigt att avrunda till ett

[love]


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Många saker som tycks självklara är ibland inte det. Varför är egentligen två personer separata individer?

för att man har olika hjärnor som inte har någon koppling till varandra?[party]

men du kan få vara mig om du vill. tror inte det är så kul dock[sad]


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Varför kan vissa folk inte relatera till sin amygdala och blir till följd känslokalla?

Amygdala?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

AB är bara ett variabelnamn som innefattar [A,B].

Precis som A innefattar [A_ben,A_öra,A_tånaglar,etc]

Edit: Funderade på att kalla denne C, men AB kändes mer rätt på nåt sätt

Om du hittar två personer som själva definierar sig som samma person? Eller va? En person som definierar sig som flera? En person som har flera identiteter? Har inte alla i viss mån olika identiteter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tillräckligt nära noll för att det vore oansvarigt att avrunda till ett

Budolicious:

[love]

Personligen tycker jag det är oansvarigt att anse vårt tredimensionella universum är oändligt. Mycket pekar på att det är 4d-cykliskt samt simmar i en sjö av andra liknande universum. Man har lyckats påvisa en mystisk dragningskraft som får galaxer att röra sig helt motsatt vad de borde, en matematisk modell som formulerades INNAN detta påvisades empiriskt förklarar fenomenet ypperligt genom grundsatsen att dragningskraften härstammar från ett parallellt universum.

Nintendos BFF:

för att man har olika hjärnor som inte har någon koppling till varandra?

Tidigare kunde man om man hade riktigt kraftig epilepsi som botemedel få alla kopplingar mellan sina båda hjärnhalvor avskurna. Om ett anfall utbröt i den ena spreds det då inte vidare och personen var fortsatt medveten. I dessa fall är det också två hjärnor som inte har någon koppling mellan varandra, är det då två personer?


   
SvaraCitera