Aviseringar
Rensa alla

Är du jag?


ah, jag är du. läskigt va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men du kan få vara mig om du vill. tror inte det är så kul dock

Det är jag redan, och det är jätteroligt.

dazed:

Amygdala?

Känslocentrat.

Ensamvargen:

Om du hittar två personer som själva definierar sig som samma person? Eller va? En person som definierar sig som flera? En person som har flera identiteter? Har inte alla i viss mån olika identiteter?

Jag menar att det inte finns någon fundamental skillnad mellan en person och två personer och att två personer därför lika gärna kan betraktas som en.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

P

Jag hjärtade mer ordvalet av just oansvarigt!
er kvasidiskussion lägger jag mig inte i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

ah, jag är du. läskigt va?

Och vi är Gud, kanske...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag hjärtade mer ordvalet av just oansvarigt!
er kvasidiskussion lägger jag mig inte i.

Jag biföll i din behjärtning av ordvalet.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Jag menar att det inte finns någon fundamental skillnad mellan en person och två personer och att två personer därför lika gärna kan betraktas som en.

Vad pratar du om för personer ens? Försöker du motivera massmord? "Men alla personer är än så det är inte värre att döda tretio än en, ju!"


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Och vi är Gud, kanske...

ah, det kanske vi är. rätt coolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vad pratar du om för personer ens? Försöker du motivera massmord? "Men alla personer är än så det är inte värre att döda tretio än en, ju!"

Edit: Alla personer.

Enligt mina definitioner/värderingar/tro/filosofi är hela mänskligheten värd lika mycket som en sten, eftersom stenen är hela universum, inklusive mänskligheten.

trubdruider:

ah, det kanske vi är. rätt coolt

Hur definierar du Gud? Min definition är "ett medvetet allt".


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Enligt mina definitioner/värderingar/tro/filosofi är hela mänskligheten värd lika mycket som en sten, eftersom stenen är hela universum, inklusive mänskligheten.

Definiera en person. Svårt att prata med någon som definierar något väldigt ordentligt och sedan kallar universum för en sten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Definiera en person. Svårt att prata med någon som definierar något väldigt ordentligt och sedan kallar universum för en sten.

Har skrivit en ordentlig artikel som härleder min definition sten = universum, om du vill läsa? Annars kan jag sammanfatta kort.

En person, hmm, detta är inte på något sätt en slutgiltig definition men vad sägs om celler som utbyter information? Samt att de är medvetna om det. Låter det bra? Förslag på ändringar/tillägg?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

En person, hmm, detta är inte på något sätt en slutgiltig definition men vad sägs om celler som utbyter information? Samt att de är medvetna om det. Låter det bra? Förslag på ändringar/tillägg?

Jag kan inte bestämma hur du ska definiera en person. Jag definierar det nog på liknande vis. Skulle dock uttrycka det som: "Varelse som är medveten om sin existens." Jag vet inte. Tycker ändå att det du skriver är väldigt flummigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag kan inte bestämma hur du ska definiera en person. Jag definierar det nog på liknande vis. Skulle dock uttrycka det som: "Varelse som är medveten om sin existens." Jag vet inte. Tycker ändå att det du skriver är väldigt flummigt.

Jag trodde vi definierade tillsammans.

I en konstruktiv debatt dras alltid bådas åsikter åt varandras håll.

Flumm är till för att redas ut, det bästa sättet att substansiera teorier som jag funnit är att diskutera dem, so here I am!

Ah yes, det är i medvetandet kruxet ligger. Jag började definiera person så du får börja definiera medvetande =D Så kan jag fundera på en definition av varelse, hmm...


   
SvaraCitera

A är jag och B är du. A är B för B och B är A för A
A=B=B=A
B=A


   
SvaraCitera

fattar inget


   
SvaraCitera

om jag hittar en kopia av mej själv där ute i världen så ska jag döda han. shall only be one!!![badgrin]


   
SvaraCitera