Aviseringar
Rensa alla

Är du kille och deppig? Börja ignorera tjejer!


Ämnesstartare

Det finns säkerligen många killar som är deppiga för att de inte har tjej, eller för att de haft någon som gjort slut, eller för att den tjej de har inte är värd besväret.

Istället för att kämpa mot strömmen är det mycket bättre att helt enkelt ignorera tjejer och fokusera på andra saker i livet. Karriär, pengar, resor, upplevelser, intressen. Livet är så mycket mer än att försöka göra tjejer nöjda (vilket de aldrig blir iaf).

Med ignorera menar jag inte att du ska sluta hälsa på dem. Men ge dem inga blickar, inga komplimanger för deras nya nagellack eller frisyr, totalignorera allting som har med deras kvinnlighet att göra och behandla dem som du behandlar killar.

Jag har testat i ett halvår och har aldrig varit lyckligare. Har du redan en tjej som är din själsfrände så fine, men för dig som inte är nöjd är ignorans det bästa man kan göra. Det är gratis och får dig att tänka på annat. Och när du slutar lägga så många tankar på tjejer slutar du även att sakna dem. Men var inte otålig, du märker inte resultat direkt. Låt några månader passera först innan du dömer.

Någon mer som provat denna ypperliga metod mot depression?


   
Citera

bra idé. det här är ungefär vad jag redan gör. men jag är inte glad. jag är arg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
bra idé. det här är ungefär vad jag redan gör. men jag är inte glad. jag är arg 

Då tänker du fel. Du ska inte vara bitter på tjejer eller andra killar. Var nöjd med vad du har och lägg din fokus på andra områden än tjejer. De är totalt överskattade i alla fall. Jag vet hur det är innan man haft sin första flickvän, man gör tjejer till gudinnor och placerar dem på en pidestal högt där uppe, men sedan när man upplever dem är de ju inte så bra. Speciellt inte den moderna svenska tjejen.


   
SvaraCitera

eeeehhhh daygamer 2.0


   
SvaraCitera

Det här är bara för losers, för att de inte kan få en tjej betyder inte att ingen annan kan detGlatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Det här är bara för losers, för att de inte kan få en tjej betyder inte att ingen annan kan detGlatt skålande

Då har du inte läst vad jag skrivit ordentligt. Du skriver "kan få", frågan är om det är värt allting man behöver göra, alla kompromisser. Alla har heller inte lika lätt att skaffa någon. Vad jag menar är att tjejer generellt är överskattade, och dessutom finns det starka sociala normer som precis som du kallar folk för losers för att de väljer bort tjejer i sina liv.

Det vill säga, man kanske inte tycker tjejer är värda besväret, men försöker ändå för att slippa den sociala stämpeln.


   
SvaraCitera

Torsten-Osten: men sedan när man upplever dem är de ju inte så bra.

jag hoppas att det stämmer; problemet är att man aldrig kan veta så säkert om man inte har upplevt dem!

Torsten-Osten: Speciellt inte den moderna svenska tjejen.

ärligt talat, jag har mycket uppbygd vrede mot den...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

jag hoppas att det stämmer; problemet är att man aldrig kan veta så säkert om man inte har upplevt dem!

ärligt talat, jag har mycket uppbygd vrede mot den...

Det är jättesvårt för mig att säga något som kommer övertyga dina känslor här. Du vill instinktivt ha en tjej, och kanske måste du skaffa din första för att verkligen förstå. Men jag befann mig också i den situationen en gång. Tjejer är inte värda besväret.
Åk utomlands då! Många länder i Asien och östeuropa har fortfarande feminina tjejer som inte beter sig egotrippat och självcentrerat.


   
SvaraCitera

Torsten-Osten:

Då har du inte läst vad jag skrivit ordentligt. Du skriver "kan få", frågan är om det är värt allting man behöver göra, alla kompromisser. Alla har heller inte lika lätt att skaffa någon. Vad jag menar är att tjejer generellt är överskattade, och dessutom finns det starka sociala normer som precis som du kallar folk för losers för att de väljer bort tjejer i sina liv.

Det vill säga, man kanske inte tycker tjejer är värda besväret, men försöker ändå för att slippa den sociala stämpeln.

ja men det är ju så, det är bara losers/ mindre attraktiva killar som har problem med att skaffa tjejer? Om du är en snygg rik stockholmare finns det brudar du kan haffa, inga kompromisser osv. Och jag t.ex har aldrig behövt ge komplimanger 24/7 eller göra nåt stort? Jag  tycker att du generaliserar för mycket och försöker lösa "ditt" problem genom att sopa bort det under mattan dvs ignorera tjejer. Tardig


   
SvaraCitera

Torsten-Osten:

Det är jättesvårt för mig att säga något som kommer övertyga dina känslor här. Du vill instinktivt ha en tjej, och kanske måste du skaffa din första för att verkligen förstå. Men jag befann mig också i den situationen en gång. Tjejer är inte värda besväret.
Åk utomlands då! Många länder i Asien och östeuropa har fortfarande feminina tjejer som inte beter sig egotrippat och självcentrerat.

Att du upplever att tjejer beter sig "egotrippat och självcentrerat" betyder möjligtvis inte att alla tjejer gör det mot alla killar, har aldrig träffat en sån tjej som du beskriver. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:

ja men det är ju så, det är bara losers/ mindre attraktiva killar som har problem med att skaffa tjejer? Om du är en snygg rik stockholmare finns det brudar du kan haffa, inga kompromisser osv. Och jag t.ex har aldrig behövt ge komplimanger 24/7 eller göra nåt stort? Jag  tycker att du generaliserar för mycket och försöker lösa "ditt" problem genom att sopa bort det under mattan dvs ignorera tjejer. Tardig

Om du vill definiera loser så, absolut. Och naturligtvis, är du rik och har ett ton självförtroende är det lättare. Men alla är inte rika och alla beter sig inte som knull-Johnny! 😀

Då är frågan om det är värt för dessa killar, som ofta är deppiga, att fortsätta försöka få en brud? Jag anser att det inte är det. Dessa killar gör bättre i att fokusera på andra saker i livet.


   
SvaraCitera

Vilka mentaliteter i den här tråden 


   
SvaraCitera

Torsten-Osten:

Om du vill definiera loser så, absolut. Och naturligtvis, är du rik och har ett ton självförtroende är det lättare. Men alla är inte rika och alla beter sig inte som knull-Johnny! 😀

Då är frågan om det är värt för dessa killar, som ofta är deppiga, att fortsätta försöka få en brud? Jag anser att det inte är det. Dessa killar gör bättre i att fokusera på andra saker i livet.

Asså såna killar behöver inte satsa på en "brud" heller, de kan sikta lågt och nöja sig med en normal tjej, en som har samma intresse som en själv och typ mer som en nära vän än nån man ligger me. Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:

Asså såna killar behöver inte satsa på en "brud" heller, de kan sikta lågt och nöja sig med en normal tjej, en som har samma intresse som en själv och typ mer som en nära vän än nån man ligger me. Glatt skålande

Det är ett alternativ, men jag menar att det inte är värt det.


   
SvaraCitera

Har depression men det är verkligen inte för att jag inte har en tjej 


   
SvaraCitera