Aviseringar
Rensa alla

Är du nykterist?


Ämnesstartare

Nej ba det att det smakar så jävla äckligt, smakar som nerkissat bajs i mun


   
SvaraCitera

Anura:

vad är den om det är ok ifall man frågar?

Det är flera faktorer som spelar in. Dels för att jag tycker att det är så oerhört löjligt att den allmänt ansedda synen är att man ska som ung dricka alkohol. Dricker man inte, blir man dömd och ifrågasatt. Det ska man inte behöva bli, precis som att jag inte ifrågasätter dom som dricker.
Sen även att alkohol är en drog, vilka jag verkligen tar avstånd till.
Sen tycker jag att alkoholen gör folk så falska. Som under de stora personalfesten som kommunen ordnar med någon gång om året. Folk som knappt hälsar annars, kommer fram och är mer pratglada än någonsin. Vill kramas. Patetiskt. Jag kramas gärna, inte mig emot. Snarare tvärtom. Jag är en väldigt kramig person. Men kan du inte prata med mig och krama om mig då du är i nyktert tillstånd, behöver du inte göra det alls.

Men något som också spelar in är att jag är en person som bryr mig mycket om andra. Jag vill inte närvara där personer dricker mycket, för jag skulle bara bli omhändertagande och ta det på mitt ansvar att personerna mår bra. Och jag kan inte bara skita i det, då mår jag bara piss för det istället.
Och efter att ha sett hur andra blir av alkohol, vägrar jag att ha det i min kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker helst inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon: Det är flera faktorer som spelar in. Dels för att jag tycker att det är så oerhört löjligt att den allmänt ansedda synen är att man ska som ung dricka alkohol. Dricker man inte, blir man dömd och ifrågasatt. Det ska man inte behöva bli, precis som att jag inte ifrågasätter dom som dricker.

låter som bra anledningar! 🙂 Jag funderade på det.. mest pga Hälsan och de känns skönt att inte dricka då man får en sådan baksmälla efteråt. Men sedan är man ju ung och då känns de som man missar saker när man inte dricker heller :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... Och dricker jag är det för att bli lullig, inte för att det skulle smaka gott. Nån måtta får det vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Det är flera faktorer som spelar in. Dels för att jag tycker att det är så oerhört löjligt att den allmänt ansedda synen är att man ska som ung dricka alkohol. Dricker man inte, blir man dömd och ifrågasatt. Det ska man inte behöva bli, precis som att jag inte ifrågasätter dom som dricker.
Sen även att alkohol är en drog, vilka jag verkligen tar avstånd till.
Sen tycker jag att alkoholen gör folk så falska. Som under de stora personalfesten som kommunen ordnar med någon gång om året. Folk som knappt hälsar annars, kommer fram och är mer pratglada än någonsin. Vill kramas. Patetiskt. Jag kramas gärna, inte mig emot. Snarare tvärtom. Jag är en väldigt kramig person. Men kan du inte prata med mig och krama om mig då du är i nyktert tillstånd, behöver du inte göra det alls.

Men något som också spelar in är att jag är en person som bryr mig mycket om andra. Jag vill inte närvara där personer dricker mycket, för jag skulle bara bli omhändertagande och ta det på mitt ansvar att personerna mår bra. Och jag kan inte bara skita i det, då mår jag bara piss för det istället.
Och efter att ha sett hur andra blir av alkohol, vägrar jag att ha det i min kropp.

Bra text. Tumme upp Instämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker nästan enbart i jättedeppiga perioder. Annars under vissa högtider o.s.v. Men de inträffar ju sällan.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: inte för att det skulle smaka gott.

inte? Skulle du inte kunna tycka att vindrickande är gott? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Dricker nästan enbart i jättedeppiga perioder.

inte när du festar? Helger osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

inte? Skulle du inte kunna tycka att vindrickande är gott? 

Drinkar funkar. Och Baileys.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

inte när du festar? Helger osv?

Ja, men festar inte ofta. I princip enbart på UM-träffar och när en blir bjuden på bröllop av någon avlägsen släkting som en träffar var tionde år eller dylikt. Har inga särskilt utsedda dagar det är mer okej än andra, dricker de dagar jag önskar att jag aldrig föddes oavsett om det inträffar på helger eller under vardagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Ja

Finns inga skäl för mig att dricka alkohol överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

nä. men dricker mkt sällan nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nykterist skulle nog jag inte kalla mig men jag dricker ca aldrig ändå. Eller litegrand när jag blir bjuden iof. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

medeln ligger vanligtvis på inmundigande av alkoholhaltig dryck en kväll i veckan.
ibland blir det mer/oftare, ibland kan det gå veckor
jag tycker att öl är gott men dricker oftare för att bli påverkad snarare än enbart för smakens skull


   
SvaraCitera