Aviseringar
Rensa alla

Är du stolt över att vara svensk?


Ämnesstartare

Burger:

Annat/Resultat (Du röstade på detta alternativ)

När man ser folk köra hoppa grodorna så tänker man bara "oh god, why..." När man hör Olof Palme kalla USA:s regering för "dessa satans mördare" om Vietnamkriget (så att jänkarna hör) så känner man sig skitstolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte svensk i blodet men svensk medborgare som snyltar på sveriges skattebetalare [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Burger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Håller med Nachac. Förvisso tycker jag att Sverige är ett förhållandevis bra land, men det är på intet sätt min förtjänst, så jag har knappast något att vara stolt över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det är ingen prestation att födas i ett land och har inte influerat det nämnvärt mycket

Men man kan väl vara stolt ändå, precis som att man kan vara stolt över sina föräldrar eller en vän som gör något bra?


   
SvaraCitera

jag tycker inte att man kan vara stolt över att vara från ett land. man har ju inte valt det själv.

däremot tycker jag att det är skönt att jag är född i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi må ha ett löjligt språk, urusla skådespelare och alldeles för många fjortisar men jag älskar ändå Sverige. jag är stolt då vi är ett gammalt vikingaland och för att vi alltid spöar Ryssen.


   
SvaraCitera

Kan inte säga om jag är "stolt" över att vara svensk. Sverige har både nackdelar och fördelar. Enligt mig. Några bra saker är att det inte är så mycket svält *peppar peppar ta i trä* och att det är fint. Sen säger ju människor från andra länder att svenskar är snygga/fina. Iaf vad jag har hört. Sen finns det massa fler bra saker. Några dåliga saker. Det är nästan alltid kallt. Jag gillar inte språket jätte mkt. Skulle föredra engelska. Inte så bra musik. Skådespelare osv[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vi alltid spöar Ryssen.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte svensk men är o stolt i detta land.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Men man kan väl vara stolt ändå, precis som att man kan vara stolt över sina föräldrar eller en vän som gör något bra?

Tycker bara man kan vara stolt över dem ifall man har influerat dessa.


   
SvaraCitera

Semi:

Varför skulle jag vara stolt över något jag inte influerat öht?

Nachac:

Det är ingen prestation att födas i ett land och har inte influerat det nämnvärt mycket

Håller med. Tycker att det är som att vara stolt över att ha brunt hår, dvs rätt ologiskt för det är inget man kunnat påverka själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amor patriae nostra lex
Concordia civium murus urbium


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Flygaren:

välfärg

färg?


   
SvaraCitera

Burger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Stolt är jag över bedrifter. Men jag trivs i Sverige, det gör jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tycker bara man kan vara stolt över dem ifall man har influerat dessa.

Otroligt märkligt tycker jag. Påminner mig om något slags stelt och principfast mindervärdeskomplex, där man fan inte ska tro att man är något. Exempel: min mamma åkte iväg helt själv till Indien och bergen i Himalaya för att vara volontär på ett barnhem i ett par månader. Jag är otroligt stolt över att hon vågade göra det, hur bra det gick, och hur mycket gott det gjorde för henne så här i efterhand. Är det konstigt då, menar du, eftersom att jag inte hade något med saken att göra?

På samma sätt kan man ju vara stolt över sitt land för att befolkningen representerar fina och sunda värderingar, har en vettig kultur, är respekterad internationellt, har inflytande över andra länder osv osv.


   
SvaraCitera