Aviseringar
Rensa alla

Är du vegetarian,vegan eller köttätare?


corny
Ämnesstartare

Är ni vegetarianer, veganer eller äter ni kött?


   
Citera
Ämnesetiketter

Man måste blanda, går inte att äta bara en sak


   
SvaraCitera

olika mat äter väl om det finns mat. kan äta vad som helst


   
SvaraCitera

Tänker inte låta några svaga djur påverka mitt val av mat.

corny: Köttätare


   
SvaraCitera
time
 time

Är flexitarian. 


   
SvaraCitera

Äter fisk och har ibland ätit kött trots att det känns hemskt. Det är ju dock himla ohälsosamt och oetiskt så det bara visslar om det. Dock kommer jag ju inte ifrån att vara konsument eftersom jag försörjer en äkta karnivor. Funderade häromdagen på om jag tyckte att det var etiskt att ha katt eftersom de måste ha kött. Kom fram till att det alltid kommer att finnas idioter som inte kastrerar sina katter och därmed alltid kommer att finnas katter som behöver hem, så jag behöver ej ta ställning till det. 


   
SvaraCitera

Köttätare. 


   
SvaraCitera

Äter både kött-, fisk- och fågel, bröd och dricker mjölk och enormt mycket grönsaker i form av potatis. Ja, jag vet att inte alla klassar potatis som grönsak. Dessutom äter jag mycket lök och även den är väl tveksam om den är en grönsak.

Så jag får kalla mig allätare. Skulle dock ALDRIG OBS ALDRIG avstå från mitt många gånger köttfrosseri. Tumme upp


   
SvaraCitera

Om jag väljer själv så äter jag inte ofta kött. Men om jag blir bjuden på kött är det klart jag inte ska säga nej till det. 


   
SvaraCitera

Tycker ex vanlig gul ärtsoppa är supergod men det ska vara mycket rimmat fläsk i den, stuvad spenat är MUMS men det ska vara hårdkokt ägg och mycket brynt bacon till liksom potatisgratäng baserad på potatis, gul lök, vispgrädde och strimlad kassler. 


   
SvaraCitera

corny: Vegetarian

sedan ungefär 2 månader tillbaka 


   
SvaraCitera

A: sedan ungefär 2 månader tillbaka

Och du saknar inte en god köttfärssås/pastasås baserad på blandfärs, grillad kyckling eller grillade revben, lagom stekt och kryddad entrecote eller en smaskig helstekt välkryddad fläskfilé?


   
SvaraCitera

stoner: Och du saknar inte en god köttfärssås/pastasås baserad på blandfärs, grillad kyckling eller grillade revben, lagom stekt och kryddad entrecote eller en smaskig helstekt välkryddad fläskfilé?

Faktiskt inte, det finns fina substitut med lika egenskaper! 🙂 Marinaden är nyckeln till en god veg-biff precis som den är till kött.


   
SvaraCitera

Pescetarian


   
SvaraCitera

Köttätare 


   
SvaraCitera