Aviseringar
Rensa alla

Är EF okej?


Ämnesstartare

Jag har precis bokat en resa till Tyskland med EF och råkade sen se Uppdrag Granskning om just detta. Är det någon som har åkt med dem? Hur är det? Behöver man oroa sig?

Kram Sara


   
Citera

Akta dig för ormarna!


   
SvaraCitera

EF = emofestival?


   
SvaraCitera

Vet inte ens vilka de är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cpmongisheroinist:

Vet inte ens vilka de är

En av de största språkresearrangörerna i världen (tror jag)


   
SvaraCitera

Sillsallad:

En av de största språkresearrangörerna i världen (tror jag)

Jaha, men orka språkresor. 🙁


   
SvaraCitera

Sillsallad:

Jag har precis bokat en resa till Tyskland med EF och råkade sen se Uppdrag Granskning om just detta. Är det någon som har åkt med dem? Hur är det? Behöver man oroa sig?

EF har tidigare haft väldigt många anmälningar till KO på sig. Hur det är i dagsläget kan jag inte svara på.


   
SvaraCitera

Såg också Uppdrag Granskning. Har varit på två språkresos med ef, en i england och en i tyskland (vart ska du förresten?) Och jag var jättenöjd, framför allt med den andra. Men att man blir som en del av familjen när du bor i värdfamilj är bara bullshit.
Tycker inte att det är så konstigt att många super när de är på språkresor men det är faktiskt upp till var och en. Ledarna kan inte agera poliser och förfölja alla elever som hökar. Det funkar inte så.
Så mitt tips är: oroa dig inte. Många av de problem som togs upp i Uppdrag Granskning berörde EF High School Year, under ett helt år hinner helt andra problem uppstå än under en tre(två-)veckors period!


   
SvaraCitera

Har rest till både England och Malta med EF och har aldrig haft några som helst problem med dem. EF tar otroligt bra hand om dig. Uppdrag Granskning var mycket vinklat.


   
SvaraCitera

Nej, suger.


   
SvaraCitera
Gifted

Sillsallad:

Är det någon som har åkt med dem? Hur är det? Behöver man oroa sig?

Ja, har rest med dem 2 gånger, mina 2 systrar har åkt minst 1 gång var, och en tredje syster är på highschoolyear med EF just nu...

Det har funkat fint.


   
SvaraCitera

EF är bra, dock kan de nog vara lite slappa med o kolla upp värdfamiljer.. En del familjer (i Nice iaf, haha) var kvinnor som serverade lite mat och bara ville åt pengarna de fick 😉 men det gjorde ju inte de som bodde hos dem så mkt, de kunde ju festa galet ist...

Kan rekommendera EF. Kör på dem!


   
SvaraCitera

Jag funderar också på att åka någonstans någongång med EF [smile]
Dock värkade mamma inte så taggad då hon vet att det är mycket fest och sånt... Sen när jag sa EF så blev hon lite gladare hehe


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera