Aviseringar
Rensa alla

Är en datarelaterad idiot


Åtta

Phenomenalt:

Köp ny hårddisk på 500GB (kostar cirkus 300 kr) och installera windows på den och sätt sedan igång din gamla hårddisk från den windows installationen..

[tard]

Eller så bränner du en live​CD, stoppar i datorn, kopierar över de filer du vill åt till en extern hårddisk = profit!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ah allt är lugnt, jag är inne igen [love]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ah allt är lugnt, jag är inne igen

hur gjorde du? : O


   
SvaraCitera

om inte annat brukar folk inte bry sig om (eller känna till) adminstratörkontot (kanske inte fungerar så på nyare versioner) som man kan nå via ex. felsäkert läge och ändra ting


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

hur gjorde du? : O

Sambon gjorde något magiskt trix och fix och raderade lösenordet så jag kunde komma in och välja mitt gamla så inte misstaget upprepas [blush]


   
SvaraCitera

ah, han slog lite på datorn! det är så riktiga män löser problem

det är rena rama magin att det fungerar!
😀


   
SvaraCitera

annars finns det ju ett enkelt sätt om du har minst 1 konto du kan komma in på datorn.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

GlaedrsEldunari:

annars finns det ju ett enkelt sätt om du har minst 1 konto du kan komma in på datorn.

Och vilket skulle det sättet vara? [smile]


   
SvaraCitera

Det funkar inte på nyare windows 7, vet ej när du köpte ditt.

men på alla tidigare winodws funkar det klockrent.

så här gör du:
1 du öppnar start sen söker du på "cmd" eller "kommando tolken" enklare med cmd.

2 när du öppnat den, skriver du "net user"

då längst upp står det alla datorns konto namn, leta upp ditt. Sedan skriver du: net user "dittnamn" (på kontot alltså) efter det sista ska det vara, nu skriver jag mitt.

"net user användaren *"

Glöm inte mellanslaget efter ditt namn och sen en stjärna.

Vips så kan du skriva in ditt nya lösen (när du skriver på det sista syns det inte att du skriver, så skriv typ: abc123) sen enter också skriver du abc123 igen och trycker på enter, så har ditt lösen ändras.

Skulle du nu ha ett nyare windows 7 så om du har administriatör lösenordet så höger klcikar du på cmd sen trycker du på "kör som admin.."

när du gjort detta några gånger går det på 10 sec.

Kanske ser svår ut men det är enkelt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

GlaedrsEldunari:

Kanske ser svår ut men det är enkelt.

Oki

Fast jag har ju redan löst det såatteh ja. Men tack ändå!


   
SvaraCitera

Men man kan ju hjälpa andra och vara bra att kunna (:


   
SvaraCitera