Aviseringar
Rensa alla

Är Epiphone ett tattarmärke?


En dålig hantverkare klagar på sina verktyg.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Aldrig hört talas om, men hur mycket kan man som kompis bry sig?


   
SvaraCitera

Tolkade det i och för dig först som ett mobilmärke, dåligt namn.


   
SvaraCitera

andlin103:

tattarmärke? typ harley benton eller ngt annat skit. asså det är typ kass billig kopia..

Nej, nej, nej!
Det var faktiskt Epiphone som gjorde den första ES guran, som Gibson sedan kopierade!
Dock är ju Epiphone nu uppköpt av Gibson och tillverkas i samma fabriker och sånt. Definitivt inget skitmärke. De gör väldigt bra gitarrer för sitt pris.

Jag hade en Epiphone SG-modell i jättemånga år och älskade den! Sen köpte jag min strata och blev såld, men det är en annan historia 🙂

Sälj aldrig en gitarr du gillar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Det var faktiskt Epiphone som gjorde den första ES guran, som Gibson sedan kopierade!
Dock är ju Epiphone nu uppköpt av Gibson och tillverkas i samma fabriker och sånt.

är du helt säker på det? :O


   
SvaraCitera

andlin103:

är du helt säker på det? :O

100 %


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

100 %

haha nice. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

100 %

aa! Jag läste på Wikipedia och där stod det att Epiphone köptes av Gibson efter andra världskriget 1957. för 20 000 dollar! [badgrin]
så de är inte billigt skräp!


   
SvaraCitera

andlin103:

så de är inte billigt skräp!

Nej.

Sen finns det ju också billiga gitarrer som kan kicka en Gibson. Man ska aldrig dömma en gitarr för priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Sen finns det ju också billiga gitarrer som kan kicka en Gibson. Man ska aldrig dömma en gitarr för priset.

nej nej. det är klart.. bara att pröjsa en Gibson är lätt värt det kan jag säga. [y]


   
SvaraCitera

Nej.

Vill själv ha en, tattargitarrer är sånna som inte ens har något märke. Har själv en sån. Den är från rusta och kostade typ 800kr (elgitarr, stratocaster kopia).


   
SvaraCitera

andlin103:

nej nej. det är klart.. bara att pröjsa en Gibson är lätt värt det kan jag säga. [y]

Hur kan du tycka det när du inte kände någon skillnad mellan din gibson och din epiphone? [crazy]

Köp i så fall bara en epiphone och ett par bättre humbuckers och spara 10 lax


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Hur kan du tycka det när du inte kände någon skillnad mellan din gibson och din epiphone? [crazy]

Köp i så fall bara en epiphone och ett par bättre humbuckers och spara 10 lax

men lixom jag har redan en gibson men jag menar det att det känns mer respekt när man kommer och plockar fram en gibson ist för en epiphone. epiphone är i princip lika bra men lixom märket är nice och ha. [badgrin]


   
SvaraCitera

andlin103:

epiphone är i princip lika bra

Nej, en Epiphone kan knappast märka sig mot en fin Gibson. Eller det borde inte vara så i alla fall.

andlin103:

det känns mer respekt när man kommer och plockar fram en gibson ist för en epiphone.

Så det är värt att köpa en gitarr för 15 papp mer för att känna sig cool? Spela bra istället så är du cool. Ingen förutom du själv kommer tycka det är coolt om du har en Gibson gitarr. Låt dig inte hjärntvättas av Slash och killarna!

Men detta är dock ett faktum : En billig gibson är oftas sämre än en dyr Epiphone, även fast Epiphonen är billigare. Glöm pris och märke egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Låt dig inte hjärntvättas av Slash och killarna!

Men detta är dock ett faktum : En billig gibson är oftas sämre än en dyr Epiphone, även fast Epiphonen är billigare. Glöm pris och märke egentligen.

haha. hjärntvättas. [surprised][bigsmile] näe det gör jag inte heller. men för att man ska kunna spela bra så måste man ha en bra gitarr. [badgrin]


   
SvaraCitera